قطعنامه برقراری آتش‌بس در غزه امروز (چهارشنبه) با اکثریت آرا در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید، اما ۳۲ عضو این سازمان همچنان بر حمایت کورکورانه خود از رژیم صهیونیستی پافشاری کرده و هم‌دستی خود را در نسل‌کشی کودکان غزه نشان دادند.

۳۲ هم‌دست صهیونیست‌ها در جنایات جنگی علیه غزه

به گزارش قد سآنلاین در رای گیری مجمع‌عمومی سازمان ملل بر سر قطعنامه‌ای درباره آتش‌بس فوری در غزه، ۱۰ عضو این سازمان از جمله آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی به ان رأی منفی دادند. علاوه بر این، ۲۳ کشور عضو سازمان ملل به نیز به این قطعنامه رأی ممتنع دادند و حمایت خود از رژیم صهیونیستی را تلویحاً به واشنگتن و تل‌آویو مخابره کردند.

اتریش، جمهوری چک، گواتمالا، رژیم صهیونیستی، لیبریا، میکرونزی، نائورو، پاپوآ گینه نو، پاراگوئه، آمریکا به این قطعنامه رأی منفی و آرژانتین، بلغارستان، کیپ‌ورد، کامرون، گینه استوایی، گرجستان، آلمان، مجارستان، ایتالیا، لیتوانی، مالاوی، جزایر مارشال، هلند، پالائو، پاناما، رومانی، اسلواکی، سودان جنوبی، توگو، تونگا، اوکراین، انگلیس و اروگوئه نیز به ان رأی ممتنع دادند.

مخالفت این کشورها با قطعنامه پیشنهادی سازمان ملل در حالی است که این سند حتی از منظر قانونی الزام‌آور نبود و این بدین معناست که اگر این کشورها - دست‌کم در ظاهر امر - نشانی از مخالفت با جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه بروز می‌دادند، چیزی از ارادت حقیقی آن‌ها به این رژیم کاسته نمی‌شد.

اما گویا این کشورها و رهبرانشان حتی برای لحظه‌ای نمی‌خواهند خود را به‌جای جمعیت آوارگان غزه بگذارند که ۹۰ درصد از جمعیت کل این منطقه را تشکیل می‌دهند. آن‌ها بنا ندارند حتی در سطحی‌ترین وجه، کشتار ده‌ها هزار کودک فلسطینی را محکوم کرده یا دست‌کم خواستار توقف این جنایات شوند.

۳۲ هم‌دست صهیونیست‌ها در جنایات جنگی علیه غزه

از آغاز جنگ جدید غزه در ۱۵ مهر تا امروز بیش از ۱۸ هزار نفر از فلسطینیان به شهادت رسیده‌اند که دو سوم آنان کودک و زن هستند. علاوه بر این، ۵۰ هزار نفر از فلسطینیان ساکنان غزه در پی حملات رژیم اشغالگر مجروح شده‌اند. همچنین حدود ۹۰ درصد از جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه هم در این اراضی تحت محاصره آواره شده‌اند و روز به روز به تعداد آنان افزوده می‌شود.

اگرچه با گذشت هر روز از جنگ غزه به تعداد شهدای فلسطینی اضافه می‌شود؛ اما هم‌زمان از شمار همراهان رژیم صهیونیستی نیز کاسته می‌شود. این جریان کاهش حمایت‌ها از تل‌آویو تا حدی شدید است که رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی پیش از رأی‌گیری سازمان ملل گفت: «در پی بمباران‌های کورکورانه‌ای که اسرائیل علیه نوار غزه مرتکب شده، حمایت جهانی از آن کاهش شدیدی یافته است». جو بایدن اذعان کرد که با این سطح از قساوت کابینه صهیونیست، حمایت از این رژیم در عرصه جهانی بسیار مشکل شده و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر باید کابینه خود را تغییر دهد.

بی‌شک فشارهای بین‌المللی رفته‌رفته کشورهای مخالف یا ممتنع در رأی‌گیری سازمان ملل را ناچار به پایان حمایت‌های خود از رژیم صهیونیستی کرده و به انزوای کامل تل‌آویو منجر خواهد شد. بااین‌حال، هم‌دستی این ۳۲ کشور با نسل‌کشی فلسطینیان در نوار غزه حقیقتی انکارناپذیر است که در سال‌های آینده و پس از تشکیل کشور فلسطین، از یادها نخواهد رفت؛ اتفاقی که رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته آن را امری اجتناب ناپذیر که نتانیاهو نمی‌تواند تا ابد به مخالفت با آن ادامه دهد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.