فاطمه مریخ بازیکن ۱۹ ساله تیم ملی هندبال بانوان با زدن ۳۵ گل به عنوان نهمین گلزن برتر بیست و ششمین دوره مسابقات قهرمانی زنان جهان معرفی شد.

ستاره هندبال بانوان ایران نهمین گلزن مسابقات جهانی شد

به گزارش قدس آنلاین تیم ملی هندبال زنان ایران چهارشنبه شب ۲۲ آذرماه در آخرین بازی خود در بیست و ششمین دوره مسابقات قهرمانی زنان جهان در قاره اروپا، با برتری ۲۸ بر ۲۳ برابر تیم گریلند ضمن ایستادن در جایگاه سی و یکم جهان اولین برد خود در تاریخ دو بار حضورش در این رویداد جهانی ثبت کرد.

پس از این بازی و در جدول برترین گل زنان حاضر در مسابقات قهرمانی جهان، فاطمه مریخ، بازیکن ۱۹ ساله تیم ملی هندبال بانوان کشورمان که موفق به ثبت ۳۵ گل زده شده بود در رده نهم برترین گل زنان این جام ایستاد.

براساس گزارش سایت فدراسیون هندبال جهان، مریخ از ۷۸ شوت زده شده به سمت دروازه حریفان، ۳۵ گل به ثمر رسانده که بازدهی ۴۵ درصد شوت زنی را نشان می‌دهد بر این اساس مریخ بطور میانگین در هر بازی ۵.۸ گل به ثمر رسانده است.

این بازیکن تیم ملی هندبال کشورمان در بازی با لهستان، آلمان و قزاقستان توانست با عملکرد خیره‌کننده خود عنوان برترین بازیکن زمین را از آن خود کند.

فدراسیون هندبال جهان پیش از آغاز مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان در گزارشی فاطمه مریخ را یکی از ۹ استعداد درخشان هندبال جهان معرفی کرده بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.