۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 945915

وزیر آموزش و پرورش گفت: رئیس جمهور پیگیر ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی است.

لایحه تقویت مدارس دولتی در حال تدوین
 رضامراد صحرایی در اولین گردهمایی مشترک معاونان آموزش متوسطه و رؤسای ادارات آموزش دوره اول و دوم متوسطه استان‌ها، با تقدیر از برگزاری مطلوب امتحانات با ضریب ۴۰ درصد کنکور اظهار کرد: این امر باعث افزایش حضور دانش‌آموزان مناطق محروم به دانشگاه‌های برتر و ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی شده است.

وی اهتمام معاونان آموزشی در جذب نیروی انسانی مطلوب در آزمون استخدامی را مورد اشاره قرار داد و افزود: امسال آزمون استخدامی بی‌سابقه، نو و علمی به صورت جهادی  در بخش کمی و کیفی برگزار شد.

صحرایی موضوع تقاضا و توسعه متوازن را مورد تاکید قرار داد و گفت: سیاست دولت ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی است و این امر تحقق بخشی از عدالت آموزشی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این پرسش که چگونه می‌توان ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی را با لحاظ واقعیت‌های موجود و اتکا به ظرفیت‌های درونی، انجام داد، تصریح کرد: در این گردهمایی باید این پرسش پاسخ داده شود که الزامات تحول در مدارس و آموزش مدرسه با کیفیت چیست؟

صحرایی با بیان اینکه رئیس جمهور پیگیر ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی است و تحقق این امر را به ما تکلیف کرده است، تصریح کرد: اقدامات جهادی در دولت سیزدهم کم نیست، یکی از آنها موضوع تقویت مدارس است که لایحه تقویت مدرسه در حال تدوین است و آیین‌نامه ملی مهارت آموزی کلیات آن در دستور کار هیئت دولت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: باید چاره بیکاری و ایجاد اشتغال را در مدرسه بجوییم، راه آن در دانشگاه نیست.

صحرایی با بیان اینکه مدرک متوسطه و دیپلم باید یک مدرک ارزشمند شود، گفت: امروزه دیپلم تصدیق ورود به دانشگاه است و باید طوری پیش برویم که دارنده آن نسبت به کسی که ندارد متفاوت باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امتحانات نهایی، اولین سنجش ملی استاندارد  مدارس کشور در امور آموزشی را نشان داد، تصریح کرد: مرکز سنجش، وضعیت دروس در تک تک مدارس را تحلیل و ارسال کرده است.

صحرایی با اشاره به اجرای رتبه‌بندی معلمان با توجه به توقف چندین ساله و با دستور ویژه رییس جمهور، اظهار کرد: ارتقای کیفیت آموزشی، هدف اصلی رتبه‌بندی معلمان است که این امری فرایندی و در حال رشد است.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به معاونان آموزشی گفت: نمرات دانش آموزان و عملکرد معلمان را تحلیل کنید سطح ملی نمرات باید افزایش پیدا کند./ تسنیم

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.