معاون فرهنگی و توسعه وزارت ورزش وجوانان گفت: ورزشکاران و قهرمانان ملی باید بازتاب دهنده اصالت ایرانی و هویت فرهنگی کشور باشند.

قهرمانان باید بازتاب دهنده اصالت ملی و مذهبی باشند

به گزارش قدس خراسان، سینا کلهر که در حاشیه دومین گردهمایی مسئولین فرهنگی فدراسیونهای ورزشی در مشهد، به پرسشهای خبرنگاران پاسخ می داد، تصریح کرد: بدون شک کشور به قهرمان نیازدارد، آنان باعث ارتقای اعتبار کشور در عرصه های بین المللی و شور و هیجان بیشتر مردم می شوند.

وی افزود: چهره های ورزشی به دلیل  داشتن شهرت، جایگاه اجتماعی و علاقمندانی که دارند، باید درکنار مطالبه گری و انتقاد، از کشور صیانت کنند.

به گفته معاون وزیر، اگر یک چهره معروف ورزشی که میلیونها دنبال کننده دارد، خودش هم قصد تاثیرگذاری مثبت یا منفی در جامعه نداشته باشد، بخاطر صفت محبوبیت و شهرت، رفتارش افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین باید با برخوردهای سنجیده، به بهترشدن فضای اجتماعی و فرهنگی کمک کند. 

به گفته این مقام ارشد وزارت ورزش حضور نام های آشنای ورزش درمناسبتهایی مثل آزادی زندانیان یا کمک به آسیب دیدگان سیل و زلزله، نماهای جذاب و ستودنی هستند که بار تربیتی زیادی دارند و باعث الگوبرداری نسل جوان می شوند.

کلهر گفت: اگر صفت های متعالی اخلاقی توسط پهلوانان و قهرمانان ملی ترویج شود و آنان با منش، روش و شیوه زیست خود، فتوت، مردانگی، بخشندگی و گذشت را نهادینه کنند، بخش بزرگی از نیاز نسل فردای ایران به خوراک فرهنگی مثبت تامین می شود.

وی در ادامه به تشریح سیاست های فرهنگی وزارت ورزش پرداخت و خاطرنشان کرد: ۵۰ فدراسیون و۲۷۰ رشته ورزشی نیازمند هماهنگی سیاستگذاری های تربیت ورزشکار در عرصه فرهنگی و مدال آوری هستند.

معاون وزیر گفت: کمیته های فرهنگی تلاش دارند با حضور در همه عرصه ها، در تبیین یک حرکت درست و مردم پسند به فدراسیونها کمک کنند.

وی نیاز مدیران فرهنگی در حوزه ورزش را، آراستگی به اخلاق ذکر کرد و گفت: در نشست های رسمی و روزهای کاری در تلاش برای رسیدن به هماهنگی دیدگاه ها و ترسیم افق پیش رو در آوردگاه فرهنگی ورزش هستیم.

وی جو پررنگ مذهبی در کشور، بضاعت اخلاقی ایران و وجود پایگاه های تعالی بخش مثل حرم مطهر امام رضا(ع) را زیرساختهای مهم فرهنگی ذکر کرد.

کلهر تاکید کرد: اگر زیربنا و سیاست های فرهنگی قوی باشد، رفت و آمد و جابجایی مدیران تغییری در این عرصه ایجاد نمی کند و افراد فقط مجری سیاستها هستند.

این مقام مسئول با تشریح اهداف نشست مسئولین فرهنگی فدراسیونها در مشهد از استان خراسان رضوی به عنوان پایگاه معنوی کشور یاد کرد و گفت: حرف از فرهنگ در جوار حرم مطهر رضوی، حلاوت بیشتری دارد و باعث قوت قلب کارگزاران برای انجام بهتر وظایف می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.