سرپرست پلیس راه کرمانشاه با بیان اینکه رانندگان لازم است در فصل زمستان زنجیر چرخ همراه داشته باشند، گفت: از تردد خودروهایی که فاقد این تجهیزات باشند، جلوگیری می‌شود.

جلوگیری از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ در محورهای کرمانشاه

به گزارش قدس آنلاین سرهنگ عبدالحسین زارع اظهار کرد: طرح زمستانی سال ۱۴۰۲ از بیستم آذر آغاز و تا بیستم اسفند ادامه خواهد یافت و در این مدت خودروهای شخصی و عمومی ناوگان حمل بار و مسافر موظف می‌باشند تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: ممکن است در مبدأ سفر شرایط آب و هوایی مساعد باشد ولی در بین مسیر وضعیت تغییر کند، بنابراین لازم است رانندگان با آمادگی سفر خود را شروع کنند که از الزامات آن همراه داشتن تجهیزات زمستانی و اطلاع از وضعیت جوی مسیر سفر است.

سرپرست پلیس راه کرمانشاه خاطرنشان کرد: بر همین اساس برابر مقررات و با هدف افزایش ایمنی سفرهای زمستانی هموطنان و جلوگیری از ایجاد خطر وسایل نقلیه فاقد تجهیزات زمستانی برای دیگران، مقابل پاسگاه‌های پلیس راه و تیم‌های گشتی این تجهیزات کنترل و در صورت همراه نداشتن اعمال قانون و اجازه ادامه حرکت داده نخواهد شد.

سرهنگ زارع افزود: در بسیاری از موارد رانندگانی که تجهیزات زمستانی همراه ندارند هنگام بارش‌ها و لغزنده شدن جاده‌ها علاوه بر اینکه دیگر قادر به ادامه مسیر نیستند موجب اختلال در حرکت سایرین و به خطر انداختن ایمنی ترددها و طولانی شدن عملیات راهداری و برف روبی می‌گردند.

وی در پایان از حضور ۱۰۰ تیم عملیاتی اصلی و پشتیبان پلیس راه به صورت محسوس و نامحسوس در گردنه‌ها و جاده‌های برف گیر استان به صورت شبانه روزی به منظور کنترل ترددها و ارائه خدمات ترافیکی به شهروندان خبر داد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.