مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه با اشاره به افزایش مصرف آب و تغییر الگوی مصرف مشترکین کرمانشاهی عامل اصلی افزایش تعرفه‌ها در تابستان بوده است.

تغییر الگوی مصرف مشترکین عامل اصلی افزایش تعرفه‌های آب

رضا داودی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه گفت : الگوی مصرف آب طبق چارچوب مشخص شده‌ای در اختیار مردم قرار می‌گیرد و طبق این الگوی مصرف میزان آب مشخص به میزان ۱۵ متر مکعب برای هر فرد در نظر گرفته می‌شود که تأمین این میزان آب امری تکلیفی برای ما است.

وی با اشاره به مشکلات الگوی مصرف برای هر فرد و خانوار در تغییرات فصلی، افزود: یکی از مشکلاتی که برای تمام مشترکین وجود دارد مسئله الگوی مصرف است و در فصل تابستان به دلیل وجود ضرایب تابستانی و تغییر الگوی مصرف به دلیل افزایش آب مصرفی از سوی مشترکین قبض‌های آب صادر شده غیر متعارف خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: معمولاً در پی افزایش نامتعارف و میزان آب مصرفی در فصل تابستان معمولاً مشترکین معترض شده، اما این افزایش قبوض به دلیل افزایش در مصرف آب طبیعی متعارف بوده و افزایش قیمت‌ها از سوی شرکت آب و فاضلاب نیست بلکه تنها به دلیل افزایش و تغییر الگوی مصرف میزان آب از سوی مشترکین است.

داودی با بیان اینکه هر ساله یکبار افزایش و تغییر در تعرفه‌های مصرف آب انجام می‌گیرد، گفت: افزایش نرخ آب به طور کلی در طول سال تنها یک مرتبه هرسال توسط مجلس شورای اسلامی ابلاغ می‌شود که در سال جاری این افزایش آب بها در اواسط فصل تابستان انجام گرفت که همزمان شدن تغییر نرخ آب با افزایش مصرف آب در فصل تابستان سبب نارضایتی مردم در برخی از پرداختی‌ها شد .

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.