دادستان کل کشور گفت: بحمدالله زشتی اعتیاد در جامعه باعث می‌شود که گرایش به سمت مواد مخدر سرعت زیادی نداشته باشد.

قبح اعتیاد سرعت گرایش به مواد مخدر را کاهش داده است


 دادستان کل کشور در ابتدای این دیدار با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: حضرت فاطمه سلام الله علیها الگو و چراغ هدایت و راهنمای بشریت است. ایشان محور وجود هستی و منشأ همه برکات و خیرات می باشند که جان خویش را در راه دین و ولایت فدا نمودند.

موحدی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بلیه و سختی که در مواد مخدر وجود دارد یک رنج و مصیبتی مضاعف است که علاوه بر فرد، خانواده او و سپس کل جامعه را گرفتار می‌کند.
 
وی گفت: اولین ضربه‌ای که بخاطر مصرف مواد مخدر کشور را دچار خسران می‌کند از دست دادن جوانانی است که هر کدام می‌توانند آینده ای روشن و درخشان داشته باشند. آسیب‌های بعدی متوجه خانواده فرد و جامعه است که هر کدام به نحوی از این اعتیاد و مصرف مواد مخدر دچار ضربه و آسیب می‌شوند.
 
دادستان کل کشور با گرامیداشت یاد شهدای مبارزه با مواد مخدر گفت: از دیگر آسیب‌های این بلای خانمان‌سوز از دست دادن عزیزانی است که جان خود را در این راه فدا کرده و بر اساس گزارشات مختلف، جمهوری اسلامی ایران امروز با تقدیم بیش از ۴ هزار شهید در این راه مقدس پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در جهان است.

وی ادامه داد: امنیت امروز جامعه مرهون تلاش‌ها و فداکاری‌های شهدا است و شهدای مبارزه با مواد مخدر نیز نه تنها در راه دفاع از هموطنان خود، بلکه برای نجات بشریت از شر معضل جهانی مواد مخدر نیز جهاد کردند.
 
دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله پیشگیری و اهمیت آن اشاره کرده و گفت: پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تمرکز بر برنامه‌های پیشگیری و آموزش عمومی از جمله اهداف ستاد مبارزه با مواد مخدر است که باید بر روی این هدف تمرکز بیشتری وجود داشته باشد.
 
موحدی با بیان اینکه بهترین اقدام در امر مبارزه با مواد مخدر فرهنگ‌سازی و اقدامات پیشگیرانه است گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر باید با برنامه‌های فرهنگی و آموزشی آسیب‌های این بلای خانمان‌سوز را برای جامعه تبیین کرده و با ارتقاء آگاهی‌های عمومی ضمن جلوگیری از گسترش اعتیاد در بازاجتماعی کردن افراد وابسته به مواد مخدر نقش موثرتری داشته باشد.
 
دادستان کل کشور در ادامه با بیان نمونه‌هایی از پرونده های مواد مخدر رسیدگی شده گفت: مسئله قابل توجه در خصوص مواد مخدر این است که افرادی که به سمت مواد مخدر گرایش داشته و یا مرتکب جرم قاچاق می‌شوند اغلب از تحصیلات عالیه برخوردار نیستند. در بازدیدهای حضوری در زندانها این امر کاملا مشهود است. لذا سطح تحصیل و سواد نقش مستقیمی در میزان بروز جرائم و تخلفات دارد.  
 
وی میزان گرایشات اعتقادی را یکی دیگر از مولفه‌های اعتیاد عنوان کرد و گفت: هرچه سطح اعتقادات دینی و مذهبی افراد بیشتر باشد احتمال سوق یافتن به سمت مواد مخدر هم کمتر است. لذا والدین و خانواده‌هایی که تقید بیشتری به مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی دارند فرزندانی سالم‌تر و آگاه‌تر داشته و به این بلای خانمان‌سوز مبتلا نمی‌گردند.
 
موحدی افزود: بحمدالله زشتی و قبح اعتیاد در جامعه باعث می‌گردد که گرایش به سمت مواد مخدر سرعت زیادی نداشته باشد.
 
دادستان کل کشور گفت: قبل از انجام اقدامات پیشگیری، لازم است پیش بینی‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام شود؛ در واقع پیش بینی شود که چه افرادی احتمال درگیری با این بلای خانمان‌سوز را دارند تا با اقدامات اصولی از درگیری آنها با مواد مخدر جلوگیری شده و پیشگیری باید با آگاه سازی از مقطع دبستان آغاز شود.
 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.