یک دادگاه در هلند با درخواست چند سازمان حقوق بشری برای توقف انتقال قطعات جت‌های اف-۳۵ به رژیم صهیونیستی مخالفت کرد تا در کشتار علیه غیرنظامیان فلسطینی همدستی کند.

همدستی هلند در کشتار فلسطینیان با ارسال تجهیزات برای صهیونیست‌ها

به گزارش قدس آنلاین، دادگاهی در هلند روز جمعه درخواست جمعی از سازمان‌های مدافع حقوق بشر و گروه‌های بشردوستانه مبنی بر توقف انتقال قطعات جنگنده‌های آمریکایی F-۳۵ به رژیم صهیونیستی را رد کرد.

این سازمان‌ها در چهارم دسامبر ماه جاری میلادی با مراجعه به دادگاه منطقه‌ای لاهه استدلال کردند که تحویل قطعات این هواپیما، هلند را در جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در جنگ آن علیه غزه شریک می‌کند. این قطعات در انباری در شهر ووندِرخت هلند نگهداری می‌شوند.

بنا بر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دادگاه منطقه‌ای لاهه روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای گفت که قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده‌های مدنی به این نتیجه رسیده که دولت هلند قبل از موافقت با تحویل این قطعات، «منافع مربوطه» را سنجیده است.

لیزبت زگوِلد، وکیل این سازمان‌های حقوق بشری به دادگاه گفت که اما دولت هلند تصمیم گرفته است حتی پس از حملات مرگبار رژیم صهیونیستی به غزه طی بیش از دو ماه گذشته به انتقال قطعات F-۳۵ به آن ادامه دهد.

زگولد همچنین گفت: هشدارها مبنی بر اینکه این جت‌های جنگنده می‌توانند در نقض جدی قوانین جنگ نقش داشته باشند، برای دولت (هلند) بر منافع اقتصادی و شهرت دیپلماتیک آن برتری ندارد.

ریمر وِلدویس، وکیل دولتی به قاضی رسیدگی‌کننده به این پرونده گفت که ممنوعیت انتقال قطعات از هلند عملاً بی‌معنی خواهد بود، زیرا ایالات متحده این قطعات را از جای دیگر به تل‌آویو تحویل خواهد داد.

اما وکیل زگولد تاکید کرد که به این تصمیم اعتراض خواهد کرد.

در پی بیش از دو ماه حملات سهمگین رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه که به بهانه از بین بردن حماس انجام شده است، تاکنون نزدیک به ۲۰ هزار غیرنظامی بی‌گناه جان خود را از دست داده‌اند که اغلب آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. بسیاری از سران کشورها در دنیا، دبیرکل سازمان ملل و همچنین سازمان‌های مدافع حقوق بشر بارها بر لزوم توقف این حملات و ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه که اکنون در شرایط انسانی بسیار بدی قرار دارند، تاکید کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.