هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح زرد، نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر عمومی عمومی و خطر ریزش سنگ به ویژه در محورهای کوهستانی این استان از شامگاه یکشنبه تا شامگاه دوشنبه هفته جاری هشدار داد.

سیلاب‌های پاییزی همچنان در کمین مازندران

هواشناسی با اشاره به عبور سامانه سرد بارشی، نسبت به بارش باران، وزش باد به نسبت شدید، کاهش محسوس دما و بارش برف و مه گرفتگی در ارتفاعات مازندران در طی این مدت هشدار داد.

هواشناسی منطقه اثر این سامانه را در مناطق مختلف مازندران عنوان کرد و نسبت به آبگرفتگی معابر در مناطق ساحلی و جلگه ای، بالا آمدن آب رودخانه ها، ریزش سنگ، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در ترددهای جاده‌ای و محورهای کوهستانی در طی این ایام هشدار داد.

هواشناسی مازندران در این اطلاعیه به شهروندان توصیه کرد علاوه بر رعایت جوانب احتیاط در ترددهای جاده ای، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در جاده های کوهستانی، مقاوم سازی سازه ها و سایر اقدامات پیشگیرانه، از صعود به ارتفاعات در طی این مدت خودداری کنند.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، شرایط جوی مازندران طی صبح یکشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی و تدریجی دما و از اواخر امروز با وزش باد به نسبت شدید، افزایش ابر از سمت غرب و رگبار باران پیش بینی شده است.

آسمان مازندران در روز دوشنبه در مناطق ساحلی تا دامنه‌ ها ابری همراه با کاهش محسوس دما، وزش باد به نسبت شدید و بارش باران و در ارتفاعات نیز ابری و مه آلود همراه با کاهش دما، بارش برف و وزش باد، روز سه‌ شنبه نیمه ابری گاهی با افزایش ابر به ویژه در ارتفاعات با بارش پراکنده باران و وزش باد و در روز چهارشنبه نیز صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر همراه خواهد بود.

شرایط جوی مازندران در طی روزهای پنجشنبه و جمعه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.