جدیدترین نظرسنجی‌های انتخاباتی انجام گرفته در آمریکا نشان می‌دهد، موقعیت دونالد ترامپ در ایالت‌های کلیدی این کشور بسیار از رئیس جمهور فعلی بهتر است.

برتری ترامپ نسبت به بایدن در ایالت‌های کلیدی آمریکا

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا برتری زیادی نسبت به بایدن در ایالت‌های تاثیرگذار و کلیدی در نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا دارد.

به گزارش «هیل»،طبق این نظرسنجی‌های انجام گرفته شده، ترامپ نه تنها گزینه اصلی برای کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه در آمریکاست بلکه در موقعیتی قوی‌تر نسبت به بایدن برای بازپس‌گیری کاخ سفید در سال آینده قرار گرفته است.

در جریان نتایج به دست‌آمده از این نظرسنجی، دونالد ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی فرضی با و بدون گزینه های دیگر برای نامزدی احتمالی در حزب جمهوری‌خواه پیروز ایالت‌های جورجیا، میشیگان، نوادا، آریزونا، ویسکانسین و پنسیلوانیا است و در مقابل بایدن به عنوان نامزد حزب دموکرات نیز موقعیت بهتری دارد. این در حالی است که بایدن در سال ۲۰۲۰، آرای هر یک از این ایالت‌ها را به دست آورد و بر اساس نتایج این ایالت‌ها پیروز قطعی انتخابات آمریکا شد.

به این ترتیب طبق اعداد محاسبه شده و نتایج به دست آمده از نظرسنجی‌ها، جو بایدن کار زیادی برای انجام دادن دارد تا بتواند جایگاه خود را در ایالت‌های مذکور بار دیگر به دست آورده و از ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی جلو بزند.

این توصیه به بایدن و کمپین انتخاباتی‌اش در حالی داده می‌شود که بسیاری از کارشناسان و استراتژیست‌ها بر سر این موضوع توافق دارند که تا ۱۰ ماه آینده که زمان برگزاری انتخابات در کشور آمریکاست، تغییرات زیادی در آرای رای دهندگان ایالت‌های مختلف صورت می‌گیرد.

نظرسنجی سی‌ان‌ان که این هفته منتشر شد، نشان داد که ترامپ با اختلاف ۵ درصدی از جو بایدن در ایالت جورجیا پیشی گرفته است، ایالتی که بایدن در سال ۲۰۲۰ با حدود ۱۲هزار رای از آن برخوردار بود. این نظرسنجی همچنین نشان داد که ترامپ با ۱۰ امتیاز از بایدن در ایالت میشیگان پیشی گرفته است، جایی که بایدن با حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ رای در سال ۲۰۲۰ در آن پیروز شد.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثریت رای‌دهندگان در هر دو ایالت یعنی ۵۴ درصد در جورجیا و ۵۶ درصد در میشیگان، بر این باورند که سیاست های بایدن شرایط اقتصادی را بدتر کرده است و ترامپ در این زمینه بسیار موفق‌تر عمل کرده است.

این نظرسنجی نشان داده که بایدن در چندین ایالت نوسانی مهم از ترامپ عقب‌تر است: در کارولینای شمالی با ۱۱ امتیاز، در جورجیا با ۷ امتیاز، در ویسکانسین با ۶ امتیاز، در نوادا با ۵ امتیاز، در میشیگان با ۴ امتیاز و در آریزونا با ۳ امتیاز کمتر از ترامپ بوده و بازنده اصلی رقابت‌ انتخاباتی در هر یک از این ایالت‌ها محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.