یکی از اعضای ارشد جنبش انصارالله یمن به تحرکات اخیر آمریکا برای تشکیل آنچه که ائتلاف بین‌المللی علیه یمن توصیف شده است، واکنش نشان داد.

واکنش عضو انصارالله به تحرکات آمریکا برای تشکیل ائتلاف علیه یمن

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله گفت: اگر آمریکا موفق به ایجاد ائتلاف بین‌المللی علیه یمن شود، کثیف ترین ائتلاف تاریخ خواهد بود.

وی افزود: جهان هنوز شرم سکوت در قبال جنایات نسل کشی سابق را فراموش نکرده است.

بخیتی این ائتلاف را حفاظت از اسرائیل توصیف کرد که به نسل کشی فلسطینی‌ها مشغول است و گفت: به کشورهایی که برای ایجاد ائتلاف بین‌المللی علیه یمن برای محافظت از عاملان نسل کشی اسرائیل شتافتند، چگونه می‌نگرند؟

وی تاکید کرد: به یمن که با اراده رسمی و مردمی خود برای توقف نسل کشی اسرائیل علیه مردم فلسطین حرکت کرد، چه نگاهی خواهند داشت؟

نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند در صورتی که کمک های غذایی و دارویی به غزه نرسد، از عبور و مرور کشتی های همه کشورهای جهان به سمت سرزمین های اشغالی جلوگیری خواهند کرد.

توقیف کشتی و حمله به بندر ایلات رژیم صهیونیستی، جنگ علیه منافع اقتصادی این رژیم را به نقاط دیگر منطقه کشانده است. در تازه ترین مورد ارتش یمن کشتی نروژی حامل نفت به نام «استریندا» را که سمت رژیم صهیونیستی در حرکت بود هدف قرارداد.

پیش از این به چند کشتی دیگر و یک ناو آمریکایی در دریای سرخ حمله کرده و این مسیر دریایی را برای صهیونیست ها ناأمن و زیان سنگینی به آنها تحمیل کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.