مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: ۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز و قاچاق از آرایشگاه‌های زنانۀ تربت حیدریه کشف و ضبط شد.

۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در تربت حیدریه کشف شد

به گزارش قدس خراسان، شیما نصرالله الحسینی اظهار کرد: ارزش لوازم آرایشی غیر مجاز کشف شده ۱۰۰ میلیون ریال است.

مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: مواد غیر مجاز و به‌ویژه فلزات سنگین که در لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی و غیر مجاز به‌کار می‌رود بسیار خطرناک و سرطان‌زاست و در درازمدت آسیب جدی به پوست وارد می‌کند و آرایش‌گران مجاز به استفاده از این مواد نیستند.

وی با اشاره به انجام برخی اعمال پزشکی در آرایشگاه‌ها گفت: براساس قانون تزریق بوتاکس و ژل و امثال آن در آرایشگاه‌ها، مداخلۀ غیر مجاز در امور پزشکی محسوب می‌شود و قابل پیگرد قانونی است و خدماتی از جمله: لیزر پوست، سولاریوم، تزریق ژل و عمل زیبایی مجوز پزشکی می‌خواهد و باید از سوی پزشک متخصص و یا با نظارت پزشک متخصص صورت بگیرد.

الحسینی افزود: مداخلۀ اصناف آرایشگر در امور پزشکی علاوه بر مجازات حبس و جزای نقدی، پلمب و تعطیلی محل کسب، توقیف و ضبط ابزار جرم را نیز به‌دنبال دارد.

مدیر غذا و داروی دانشگاه گفت:در صورتی که آرایشگر در حین ارائۀ خدمات پزشکی در حوزۀ زیبایی به فردی آسیب وارد کند مجرم محسوب می‌شود و جرم او دخالت در امور پزشکی است ضمن آنکه باید خسارت آسیب وارده که شامل دیه می‌شود را نیز جبران کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.