معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: در اجرای طرح کتاب کلاس یک عدد کتابخانه کلاسی در اختیار هر کلاس قرار می‌گیرد.

طرح کتاب کلاس برای نخستین بار با تجهیز ۵ هزار کتابخانه کلاسی اجرا می شود

اصغر باقرزاده درباره جزئیات اجرای طرح کتاب کلاس برای اولین بار گفت: بیش از ۷۰ میلیارد ریال کتاب به منظور تجهیز کتابخانه‌های کلاسی مدارس کشور توسط معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در یک سال (آبان ۱۴۰۱ تا آذر ۱۴۰۲) اهدا شده است.

وی با بیان اینکه این طرح با ۷۶۰ عنوان و ۷۷۶۰۰ جلد با استفاده از تولیدات حدود ۴۰ ناشر فعال کودک و نوجوان اجرا شده است افزود: هم اکنون با همکاری و مشارکت معاونت آموزش ابتدایی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای تداوم طرح یار مهربان معاونت آموزش ابتدایی، تجهیز ۵۰۰۰ کتابخانه کلاسی با ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال در ۳۲ استان کشور در حال انجام است.

باقرزاده عنوان کرد: در اجرای طرح مذکور یک عدد کتابخانه کلاسی توسط مؤسسه فرهنگی منادی تربیت وابسته به معاونت پرورشی و فرهنگی تولید شده است که در اختیار هر کلاس قرار می‌گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: با توجه به اینکه تعداد کلاس‌های چند پایه در مناطق عشایری و روستایی در سراسر کشور بر اساس آمار معاونت آموزش ابتدایی ۱۳۴۲۸ عدد است، تأمین کتابخانه کلاسی کتاب به مبلغ حدود ۴۰ میلیارد ریال برای هر کتابخانه در دستور کار معاونت خواهد بود که با توجه به قول مساعدت وزیر آموزش و پرورش و مکاتبات انجام شده با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.