رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) از برگزاری  سومین کنگره بین المللی «امام رضا (ع) و علوم روز» با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و فرهیختگان ملی و بین المللی در مشهد مقدس خبر داد.

سومین کنگره بین المللی «امام رضا(ع) و علوم روز» در مشهد برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) از برگزاری  سومین کنگره بین المللی «امام رضا (ع) و علوم روز» با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و فرهیختگان ملی و بین المللی در مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش آستان نیوز، دکتر مرتضی رجوعی، ضمن تشریح برنامه‌ های سومین کنگره بین المللی «امام رضا (ع) و علوم روز» گفت: برنامه افتتاحیه روز سه شنبه ۲۸ آذر ماه از ساعت ۸ صبح در سالن همایش های شهید سلیمانی واحد خواهران دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) آغاز می شود و مجموعه برنامه های علمی و کارگروه های تخصصی در قالب برنامه های این کنگره طی روزهای 28 و 29  آذر ماه پیش بینی شده است.

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) با اشاره به همکاری مجموعه علمی و دانشگاهی معتبر ملی در برگزاری برنامه های علمی کنگره بین المللی امام رضا(ع) و علوم روز، خاطرنشان کرد: تعداد ۵۵۰ اثر از سوی اساتید، دانش پژوهان و دانشجویان ملی و بین المللی به کنگره ارسال شده است.

برنامه‌ریزی برای حضور نخبگان

وی با اشاره به تنوع محورهای برگزاری این کنگره خاطرنشان کرد: عنوان کلی کنگره بین المللی امام رضا(ع) و علوم روز و محورهای متنوعی که در حوزه های مختلف برنامه ریزی شده است، این امکان را برای پژوهشگران، محققان و دانش پژوهان فراهم نموده است تا افراد بر اساس رشته تحصیلی، تخصص و دانش خود مسایل روز را با تعالیم حضرت رضا(ع) پیوند علمی دهند.

به گفته این مقام مسئول، دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) مطابق با رسالت ها و رویکردهای علمی خود مبتنی بر اولویت گذاری نسبت به موضوعات مرتبط با ترویج و تبیین معارف اهل بیت (علیهم السلام) به ویژه اشاعه معارف عالم آل محمد (ص) و تبیین ارتباط مسائل علمی و اجرایی جامعه با معارف ایشان و ارائه راهبردهای علمی- دینی به آن، کنگره بین المللی «امام رضا (ع) و علوم روز» را با حضور نخبگان و پژوهشگران حوزوی- دانشگاهی و مدیران و متولیان اجرایی برنامه ریزی کرده است.

رجوعی ادامه داد: همانطور که از عنوان این کنگره پیداست ما در گام نخست به دنبال گفتمان‌سازی و جریان‌سازی در تبیین تعالیم و سیره و سنت امام رضا(ع) و پیوند آن با علوم روز هستیم که هر چند همایش‌ها و نشست‌های متعددی با رویکرد های تاریخی، فلسفی و... با محوریت تعالیم حضرت رضا(ع) برگزار شده، اما متاسفانه کمتر به تعالیم امام رضا(ع) با علوم روز اعم از اقتصاد، هنر و ... پرداخته شده است.

وی همچنین دومین هدف را پیوند نشست‌ها و کارگاه‌ها با مسائل روز کشور و جهان اسلام ذکر کرد و ادامه داد: تلاش داریم بتوانیم با برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های علمی، پیوندی بین اتفاقات و جریانات روز جهان اسلام به ویژه مسائل مربوط به فلسطین که همه ما نسبت به آن مسئولیم با تعالیم حضرت رضا(ع) برقرار کنیم.

رجوعی تصریح کرد: ما در این دوره از کنگره سه ضلع اندیشمندان، دولتمردان و سیاستمداران را با فعالان مرتبط با حوزه تخصصی در کنار هم و دور یک میز جمع کردیم که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ثمرات آن باشیم.

اختتامیه کنگره با پیام آیت الله نوری همدانی

وی ادامه داد: آیین اختتامیه این کنگره با قرائت پیام مرجع عالی قدر جهان اسلام، حضرت آیت الله نوری همدانی 28 و 29 آذر ماه سال جاری در مشهد برگزار می ‌شود و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و فرهیختگان ملی و بین المللی میهمانان این برنامه هستند.

دکتر رجوعی گفت: برنامه اختتامیه نیز با حضور میهمانان مختلف ملی و بین المللی، چهارشنبه بعد از نماز مغرب، ساعت ۱۷ الی ۱۹ برگزار می شود.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.