بارندگی شدید ناشی از طوفان استوایی «جاسپر»، به تخلیه بیش از ۳۰۰ نفر از سکنه مناطق شمالی ایالت کوئینزلند استرالیا منجر شد.

سیل در شمال استرالیا؛ تخلیه ۳۰۰ نفر و هشدار درباره رویت کروکودیل!

به گزارش قدس آنلاین، به‌دنبال سیلاب ناشی از بارندگی شدید در شمال استرالیا که از طوفان استوایی «جاسپر» نشات گرفته است، بیش از ۳۰۰ نفر از سکنه منطقه تخلیه شدند.

ایالت کوئینزلند که در مجموع بیش از ۱۵۰ هزار سکنه دارد، ظرف ۴۰ ساعت منتهی به بامداد دوشنبه، حدود ۶۰۰ میلیمتر بارندگی داشت. این رقم نسبت به میانگین ۱۸۲ میلیمتر که در ماه دسامبر برای این ایالت ثبت شده، سه برابر بیشتر بود.

در پی این بارندگی و سیلاب، مسیرهای ارتباطی در چندین شهر توریستی واقع در امتداد ساحل «گریت بریِر ریف» مسدود شد. همچنین فرودگاه «کنز» نیز دیروز به دلیل سیلاب تعطیل بود و مقامات نسبت به در دسترس نبودن آب آشامیدنی در مناطق تحت تاثیر سیلاب، ابراز نگرانی کرده‌اند.

براساس اعلام مقامات، سیلاب و بارندگی شدید هیچ قربانی یا مصدومی برجای نگداشته است و تمام ۳۰۰ سکنه با بالگرد خارج شدند. گفته می‌شود تا پیش از رسیدن تیم‌های امداد و نجات، شماری از افراد برای دور ماندن از گزند بارش سهمگین، به پشت بام بیمارستان محلی پناه برده بودند.

همچنین مقامات از رویت یک کروکودیل در آب‌گرفتگی‌های شهر اینگام واقع در حدود ۲۵۰ کیلومتری جنوب «کنز» خبر داده و از شهروندان خواستند تا از شنا کردن در آب‎گرفتگی‌ها خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.