قرعه‌کشی مرحله یک شانزدهم‌نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا انجام شد و تیم‌های راه‌یافته به این مرحله رقبای خود را شناختند.

قرعه آسان برای پاریس و تقابل طارمی با آرسنال

به گزارش قدس آنلاین،در این قرعه‌کشی که در شهر نیون سوئیس برگزار شد، بیشتر مدعیان قرعه‌های نه چندان سختی نصیبشان شد. منچسترسیتی مدافع عنوان قهرمانی مسابقات، مقابل تیم شگفتی‌ساز کپنهاگن قرار خواهد گرفت. نماینده دانمارک که در دور گروهی با شکست منچستریونایتد و تساوی در زمین بایرن‌مونیخ، موفق شد در میان تعجب همگان بالاتر از گالاتاسرای و یونایتد رتبه دوم گروهش را کسب کند، در این مرحله دوباره مقابل یک نماینده دیگر از شهر منچستر قرار خواهد گرفت.

رئال‌مادرید پر افتخارترین تیم مسابقات که تمامی امتیازات ممکن در دور گروهی را بدست آورده بود، مقابل لایپزیش صف‌آرایی می‌کند. تیم آلمانی در دور گروهی با کسب چهار پیروزی از ۶ دیدار عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته بود اما نتوانست بالاتر از سیتی قرار بگیرد تا قرعه سختی در این مرحله نصیبش شود.

پاداش عملکرد خیره‌کننده بروسیا دورتموند در دور گروهی، یک قرعه نسبتاً آسان در اولین مرحله حذفی است. زردپوشان که گروه مرگ مسابقات را با صدرنشینی بالاتر از پاریس، میلان و نیوکاسل به پایان رساندند، در این مرحله مقابل پی‌اس‌وی آیندهوون هلند قرار می‌گیرند که گروهش را بالاتر از لانس و سویا و پایین‌تر از آرسنال به اتمام رسانده بود.

صحبت از آرسنال شد و توپچی‌ها بعد از چند وقت دوری از لیگ قهرمانان، دور گروهی این فصل را با صدرنشینی پشت سر گذاشتند تا در دور حذفی مقابل پورتو و مهدی طارمی قرار بگیرند.

یکی از بازی‌های جذاب این مرحله تقابل بارسلونا و ناپولی خواهد بود. قهرمان فصل پیش سری آ با اینکه از دوران خوب فصل گذشته خود دور است، اما می‌تواند برای آبی و اناری‌پوشان که آن‌ها نیز فصل آنچنان با ثباتی را پشت سر نمی‌گذارند دردسر به وجود بیاورد.

دیگر دیدار جذاب این مرحله تقابل اتلتیکومادرید و اینتر است. دیگو سیمئونه که سال‌های زیادی را در لباس آبی‌ومشکی نماینده ایتالیا گذرانده، حالا باید در قامت سرمربی اتلتیکو دیداری نوستالژیک را با تیم سابق خود برگزار کند.

یکی از بهترین قرعه‌ها برای تیم‌هایی که به عنوان دوم از گروهشان صعود کرده‌اند، نصیب پاری‌سن‌ژرمن شد. غول فرانسوی که از گروه مرگ به زحمت عبور کرد با رئال‌سوسیداد دست‌وپنجه نرم خواهد کرد. البته نباید فراموش کنیم که نماینده اسپانیا بالاتر از اینتر و بدون شکست دور گروهی را پشت سر گذاشته است.

دیگر بازی مرحله یک‌شانزدهم‌ نهایی چمپیونزلیگ این فصل نیز بین دو تیم ریشه‌دار بایرن‌مونیخ و لاتزیو برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است که قرعه‌کشی مرحله پلی‌آف لیگ اروپا برای تعیین مسابقات میان تیم‌های سوم گروه‌های لیگ قهرمانان و تیم‌های دوم دور گروهی لیگ اروپا نیز انجام گرفت و فاینورد با رم، آث‌میلان با رن، لانس با فرایبورگ، یانگ‌بویز با اسپورتینگ لیسبون، بنفیکا با تولوز، براگا با قره‌باغ، گالاتاسرای با اسپارتاپراگ و شاختار با مارسی دیدار خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.