با پایان یافتن مهلت ثبت نام اعتکاف حرم مطهر رضوی، ۷۰ هزار متقاضی داخلی و خارجی درخواست خود برای شرکت در این مراسم معنوی را ثبت کردند که با توجه به ظرفیت محدود میزبانی در این آستان، منتخبان پنجم دی ماه از طریق قرعه کشی انتخاب خواهند شد.

پایان مهلت ثبت‌نام مراسم معنوی اعتکاف در حرم مطهر رضوی/۳ هزار و ۷۰ نفر متقاضی از ۲۱ کشور جهان

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی در گفت و گو با آستان نیوز در این باره گفت: با پایان یافتن مهلت ثبت نام اعتکاف حرم مطهر رضوی، ۷۰ هزار متقاضی داخلی و خارجی درخواست خود برای شرکت در این مراسم معنوی را ثبت کردند که با توجه به ظرفیت محدود میزبانی در این آستان، منتخبان پنجم دی ماه از طریق قرعه کشی انتخاب خواهند شد.

۶۷ هزار متقاضی از نقاط مختلف کشور

امین بهنام افزود: ثبت نام متقاضیان از ۱۴ آذر ماه آغاز شد و تا ۲۳ آذر ماه ادامه یافت که طی این مدت بیش از ۷۰ هزار متقاضی در این اعتکاف ثبت نام کردند.

به گفته بهنام، طی این بازه زمانی ۱۰ روزه، بیش از ۶۷ هزار و ۳۵۵ نفر از هموطنان ساکن ایران ثبت نام خود را نهایی کردند که  ۴۲ هزار و ۱۷۲ نفر از متقاضیان از استان خراسان رضوی، بالغ بر ۵ هزار ۶۸۱ نفر از آن‌ها استان تهران و ۴ هزار و ۶۰۶ نفر از ثبت نام کنندگان از استان اصفهان هستند.

۳ هزار و ۷۰ نفر متقاضی از ۲۱ کشور جهان

طبق اعلام معاون اماکن متبرکه رضوی، علاوه بر ایران، ۳ هزار و ۷۰ متقاضی نیز از ۲۱ کشور جهان درخواست خود برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف حرم مطهر رضوی را ثبت کردند که به ترتیب فراوانی، کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان، عراق، ترکیه، لبنان، استرالیا، آذربایجان، سوریه،نیجریه، آمریکا، کانادا، بنگلادش، تانزانیا، آلمان، فیلیپین، قزاقستان، آفریقای جنوبی، کویت، هلند و هندوراس را شامل می شود.

پیشتازی جوانان و بانوان

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: از مجموع ۷۰ هزار نفر ایرانی و غیر ایرانی که از طریق سایت یا پیامک برای حضور در اعتکاف حرم مطهر رضوی ثبت نام کرده‌اند؛ ۲۲ هزار و ۱۷۱ نفر آن‌ها آقایان و ۴۸هزار و ۲۵۶ نفر آن‌ها بانوان هستند. همچنین از نظر بازه سنی متقاضیان، به تربیت بیشترین تعداد مربوط به بازه های سنی ۳۱ تا ۴۰ سال، ۱۱ تا ۲۰ سال و ۲۱ تا ۳۰ سال است که نشان از پیشتازی جوانان برای شرکت در این مراسم معنوی است.

امکان میزبانی از ۱۲۰۰ معتکف

بهنام درباره ظرفیت پذیرش در مراسم اعتکاف حرم مطهر رضوی نیز گفت: با توجه به محدودیت های مکانی موجود، امکان میزبانی از ۱۲۰۰ نفر در مراسم اعتکاف حرم مطهر فراهم شده که به تعداد مساوی بین خواهران و برادران تقسیم خواهد شد.

به گفته او از ظرفیت ۱۲۰۰ نفری امسال، حداکثر ۱۰ درصد به زائرین غیرایرانی، حداکثر ۱۰ درصد به زائران خارج از استان خراسان رضوی و حداکثر ۱۰ درصد به معتکفین حضور مجدد که در سه سال گذشته جز معتکفین حرم مطهر بودند، اختصاص خواهد یافت. ۷۰ درصد دیگر ظرفیت نیز به سایر ثبت‌نام‌کنندگان اختصاص دارد.

اعلام اسامی منتخبان، ۵ دی ماه

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی تصریح کرد: قرعه‌کشی بین تمامی ثبت‌نام‌ کنندگان،  یکم دی ماه انجام خواهد شد و نتایج آن تا ۵ دی ماه از طریق ارسال پیامک به داوطلبان پذیرش شده اعلام خواهد شد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.