دانشجویان دانشگاه‌های شهر مشهد نسبت به تعامل تجاری این کشور با رژیم اشغالگر قدس اعتراض و در مقابل کنسولگری ترکیه تجمع کردند.

تجمع اعتراضی دانشجویان مشهد در مقابل کنسولگری ترکیه

به گزارش قدس خراسان، تجمع‌کنندگان رفتار دوگانه کشور ترکیه در موضوع فلسطین را محکوم کردند و خواستار توقف صادرات نفت و ارزاق این کشور به رژیم صهیونیستی شدند.

این دانشجویان با در دست داشتن، پرچم کشورهای محور مقاومت با دادن شعارهایی همچون، «بشکه های نفت شما، شریک خون بچه‌ها»، «نه سازش نه حرفی فقط تحریم نفتی»، «مرگ بر آمریکا» , «مرگ بر اسرائیل»، «نفت شما،جان مردم» , «مسولیت آتش بیار معرکه، نفت و غذای ترکیه» و «حرف بسه عمل کنید، نفت به صهیونیست ندید»، انزجار خود را نسبت به عملکرد این کشور اعتراض کردند.

دانشجویان با آتش زدن پرچم آمریکا و با در دست داشتن تصاویر کودکان فلسطینی، دست نوشته‌های همچون «باید راه صدور نفت و ارزاق یه رژیم صهیونسیتی بسته شود» و «کشتار مردم را متوقف کنید»، «خوار نشو ذلیل نشو، حامی اسرائیل نشو» و «طاقت امت شده دیگر تمام، باید بگیریم انتقام والسلام» را در دست داشتند.

در پایان این تجمع بیانیه‌ای توسط یکی از دانشجویان قرائت شد که در بخشی از آن آمده است: طبق بیانات مقام معظم رهبری، تمامی دولت‌های اسلامی ملزم به حمایت همه جانبه از غزه و قطع روابط اقتصادی خود با این رژیم منحوس هستند. همکاری های اقتصادی و صدور نفت و ارزاق به این تفاله منحوس آمریکایی و همدستان غربی‌اش، خیانت به امت اسلامی و آرمان فلسطین مقدس است. اتحاد و همکاری تمامی دول اسلامی در این برهه زمانی نه تنها یک امر انسانی، بلکه فریضه‌ قطعی در برابر آن چیزی است که امروزه غره را به خاک و خون کشیده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: رژیم صهیونیستی پس از ۷۰ سال مبادرت به غصب اراضی مسلمین و اعمال هرگونه جنایت علیه مردم مظلوم فلسطین، امروز هم‌پیمان بسیاری از دولت‌های کشور های مسلمان است. در حالی که غزه مشغول مقاومت علیه این موجودیت فاسد است، ۶۰ درصد از نفت مورد نیاز رژیم به دست ترکیه و آذربایجان تامین می‌شود. سران این کشور ها بایستی بابت همکاری با رژیم کودک کش در تامین انرژی و سایر روابط اقتصادی، به امت اسلام پاسخگو باشند، حمایت‌های لفظی ایشان هیچ تاثیری بر توقف جنایت های امروز غزه ندارد. جنگنده هایی که امروز بر مردم بی‌گناه بمب می‌ریزند و کشتی هایی که شریان های حیات را از هر سو بر غزه بسته‌اند با سوخت‌هایی که دولت ترکیه صادر می‌کند فعال هستند، با این حال دولت ترکیه چگونه خود را حامی فلسطین می‌داند اما از دلار های صهیونیسم نمی‌گذرد!؟

این دانشجویان در بیانیه خود آورده‌اند: تفاوت و دوگانگی عملکرد وزرا و رئیس جمهور ترکیه نسبت به برخورد با رژیم صهیونیستی ابهامات فراوانی را برای دوَل اسلامی پدید آورده است. فارغ از همکاری‌های اقتصادی و امنیتی سابق ترکیه و رژیم صهیونیستی در پشت پرده، اقدامات ناامید کننده دولت ترکیه در سالهای اخیر به اندازه‌ای زننده و خجالت‌آور بود که گویی قضیه فلسطین دیگر اهمیتی برای این دولت ندارد. چه مسئله‌ای پدید آمده که رئیس جمهور این کشور که خود را حامی آزادی خواهان فلسطین معرفی میکرد، امروز که هنگام دفاع از مظلومان غزه است سکوت کرده و راه ارسال نفت به رژیم صهیونیستی را مسدود نمی‌کند.

این بیانیه می‌افزاید: ملت ترکیه که همواره حامی ملت فلسطین و امت اسلام بوده‌اند از دولت خود انتظار دارند که نسبت به این قتل عام کودکان و دختران بی تفاوت نباشد. دولت ترکیه اگر به آنچه که امروز می گوید باور دارد باید در عمل نیز حامی حقیقی آرمان و ملت بزرگ فلسطین باشد.

این دانشجویان با بیان آنکه وقت آن رسیده است که مردم آزادی خواه ترکیه که خواستار توقف جنگ در غزه هستند از دولت خود مطالبه توقف کمک و پشتیبانی از رژیم غاصب صهیونیستی را داشته باشند تا از کشتار در غزه حمایت نشود افزودند: در اخر ما دانشجویان مشهدی از رئیس جمهور محترم آیت‌الله دکتر رئیسی تقاضا داریم که سفر آینده خود به کشور ترکیه را تا زمانی که عملی موثر در راستای فشار اقتصادی به رژیم اشغالگر صهیونیستی از دولت ترکیه دیده نشده است به تاخیر بیندازد و از تمام ظرفیت سیاسی جمهوری اسلامی برای رسیدن به این مهم استفاده کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.