دانشگاه تربیت مدرس از عدم پذیرش دانشجو در دوره‌های کارشناسی ارشد بدون کنکور و کارشناسی ارشد استادمحور در سال ۱۴۰۳ خبر داده است.

توضیحات رئیس دانشگاه تربیت مدرس درباره عدم پذیرش دانشجوی بدون آزمون

به گزارش قدس آنلاین،رئیس این دانشگاه در این باره گفت: برخی موارد پذیرش دانشجویان در اختیار دانشگاه‌هاست و رؤسای دانشکده‌ها می‌توانند براساس اختیار خودشان عمل کنند.

چند روز پیش معاونت آموزشی دانشگاه تربیت مدرس با صدور اطلاعیه‌ای از عدم پذیرش دانشجو در دوره‌های کارشناسی ارشد بدون کنکور و کارشناسی ارشد استاد محور در سال ۱۴۰۳ خبر داد و اعلام کرد این دانشگاه برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ از طریق آیین‌نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان (به شیوه عادی و استاد محور) در دوره‌های کارشناسی ارشد پذیرش دانشجو نخواهد داشت؛ این موضوع سبب شد دانشجویانی که خود را برای پذیرش به صورت استعداد درخشان در این دانشگاه آماده کرده بودند، متعجب شوند.

موضوع را از فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس پیگیری کردیم.

دانشجو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: روال تمام پذیرش‌های دانشگاه تربیت مدرس مانند قبل است که این روال حدود ۱۵ سال در این دانشگاه انجام می‌شود.

وی درباره اطلاعیه لغو پذیرش دانشجوی استعداد درخشان در این دانشگاه، اظهار داشت: پذیرش استعداد درخشان و نخبگان حدود ۱۵ سال انجام می‌شد که سال گذشته تبصره‌ای با عنوان استاد محوری به آن اضافه شد، به این صورت که دیگر بنیاد ملی نخبگان نباید فرد را تائید کند و فقط باید شرایط مورد تائید باشد که ما هم سال گذشته حدود ۴۰ نفر به این صورت پذیرش کردیم اما به طور کلی رؤسای دانشکده‌ها تمایلی به این روش نداشتند و تمایلشان بر این بوده که از طریق آزمون و بنیاد ملی نخبگان پذیرش انجام شود که البته برخی مواقع وزارتخانه اختیار پذیرش دانشجو را به دانشگاه می‌دهد که رؤسای دانشکده‌ها هم می‌توانند براساس اختیار خودشان عمل کنند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.