رئیس دانشگاه تهران گفت: رای دیوان عدالت اداری فصل‌الخطاب است؛ اما باید اذعان کرد این روش الزما یک روش اثربخش برای سیستم آموزشی نیست.

رئیس دانشگاه تهران: کنکور هنوز بهترین شیوه پذیرش دانشجو است

سید محمدمقیمی، با تاکید بر سلامت آزمون‌های سراسری اظهار کرد: عادلانه‌ترین سیستم آموزشی کشور برگزاری کنکور است، این سیستم مانند هر سیستم دیگری نیز اشکالاتی دارد؛ اما باید بررسی کرد که آیا سیستم جایگزین مناسب‌تری وجود دارد؟

وی افزود: با وجود تلاش های صورت گرفته شده از سوی مجلس و سایر فعالان حوزه آموزش برای برداشتن کنکور، هنوز این سیستم از نظر عادلانه بودن و پذیرش کیفت افراد بهترین الگو است، هرچند انتقاداتی نیز به این سیستم وجود دارد.

مقیمی ادامه داد: کنکور سراسری با تفکیک بخش عمومی و تخصصی و اعمال معدل در دوران دبیرستان تغییراتی داشته و به دنبال کاهش نقایص موجود است؛ اما هنوز بهترین شیوه پذیرش دانشجو است.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه استقلال مراجع علمی باید حفظ شود، بیان کرد: موضوعات آموزشی یک بحث پیچیده و چند بعدی است و نمی توان تنها به یک رای حقوقی اکتفا کرد، رای دیوان عدالت اداری فصل الخطاب است؛ اما باید اذعان کرد این روش الزما یک روش اثربخش برای سیستم آموزشی نیست و باید این سیستم یک خودکنترلی از درون خود داشته باشد.

مقیمی بیان کرد: با کنترل های قانونی و حقوقی امکان حل شدن موقت برخی از مشکلات وجود دارد؛ اما برای حل مشکلات آموزش عالی بهترین راه استفاده از روش‌های خودکنترلی درونی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.