بیش از ۴۰ دیپلمات و مقام نظامی سابق ناتو از کنگره آمریکا درخواست کردند تا با ارائه کمک‌های نظامی جدید به اوکراین موافقت کند.

دیپلمات‌ها و نظامیان سابق ناتو از کنگره آمریکا خواستند که کمک‌ به اوکراین را تصویب کند

به گزارش قدس آنلاین، این مقام‌های سابق که در گروهی موسوم به «گروه آلفن» گرد هم آمده‌اند، دوشنبه در نامه سرگشاده‌ای به سران جمهوریخواهان و دموکرات‌ها در کنگره هشدار دادند که شکست اوکراین در جنگ با روسیه نتایج فاجعه‌باری برای این کشور خواهد داشت و امنیت آمریکا و متحدانش را تهدید می‌کند.

اعضای گروه آلفن در نامه خود نوشتند: ایالات متحده و متحدانش باید با اوکراین کمک کنند تا از پیروزی روسیه که برای مردم و کشور اوکراین فاجعه‌بار خواهد بود و امنیت آینده آمریکا و متحدانش را تهدید می‌کند، جلوگیری کند.

در این نامه آمده است: این جنگ، نقطه عطفی است که تصمیم‌های آمریکا و اعضا و شرکای ناتو تعیین خواهد کرد که نتیجه آن به نفع آنها باشد یا برای اوکراین و غرب فاجعه‌آمیز شود.

اعضای آلفن نوشتند: ادامه نیافتن حمایت آمریکا از اوکراین شکست بزرگی برای سیاست خارجی و دفاعی دو حزبی در ایالات متحده خواهد بود و رهبری آمریکا در عرصه بین‌المللی و اروپا را تضعیف خواهد کرد.

جمهوریخواهان سنا اخیرا لایحه بودجه اضطراری را که شامل ده‌ها میلیارد دلار کمک جدید به اوکراین است، رد کردند. آنها در ازای حمایت از این لایحه خواستار اقدامات سختگیرانه‌تر برای کنترل ورود مهاجران از مرز مکزیک هستند.

کاخ سفید اعلام کرده اس تکه کمک آمریکا به اوکراین برای مقابله با تهاجم روسیه تا پایان سال جاری میلادی به پایان خواهد رسید. انتظار می‌رود که مذاکرات جمهوریخواهان و دموکرات‌ها در مورد این کمک‌ها به سال ۲۰۲۴ کشیده شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.