مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان گفت: به منظور مبارزه با «مگس میوه» در این شهرستان، تله‌های فرمونی در باغات نصب شد.

مبارزه با مگس میوه در تنگستان/ تله‌های فرمونی در باغات نصب شد

به گزارش قدس آنلاین، اسلام رضایی  اظهار داشت: به دنبال مشاهده علائم خسارت قابل توجه آفت مگس میوه انبه در مرکبات منطقه خائیز تنگستان، تله‌های فرمونی حاوی پارافرمون جلب کننده حشره کامل آفت مگس انبه نصب شد.

وی اضافه کرد: این تله‌ها با حضور معاون فنی، کارشناسان حفظ نباتات و اداره ترویج جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان در تعدادی از باغات مرکبات منطقه خائیز تنگستان نصب شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان بیان کرد: مگس میوه انبه از آفات بسیار خطرناک مرکبات در استان‌های جنوبی کشور است که متأسفانه در باغات مرکبات منطقه خائیز مشاهده شده است.

رضایی افزود: مبارزه و دفع کامل این آفت مشکل است و متأسفانه قابلیت ریشه کنی کامل را ندارد، اما با آشنایی باغداران منطقه و رعایت برخی اصول از جمله پایش مستمر باغ، نصب به موقع تله‌های فرمونی، نصب کارت زرد، رعایت بهداشت کف باغ، جمع آوری روزانه و امحای میوه‌های آلوده و ریخته شده در پای درخت می‌توان از میزان آلودگی و انتشار آفت جلوگیری کرد.

وی گفت: به دلیل عدم آشنایی باغداران منطقه خائیز با این آفت همراه با نصب تله‌های فرمونی، آموزش‌ها و توصیه‌های لازم در خصوص نحوه مبارزه با آفت به صورت انفرادی و چهره به چهره به باغداران داده شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.