رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم ایران دارای کارخانه هواپیماسازی است و این موضوع را در تعاملات خود با دیگر کشورها عنوان می‌کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری: ایران دارای کارخانه هواپیماسازی است

به گزارش قدس آنلاین،  امروز سه‌شنبه در جریان دومین روز از هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل لجستیک و صنایع وابسته در محل مصلی تهران در نشست خبری افزود: یکی از راهبردهای صنعت هوایی درون‌زایی و ساخت هواپیما است.

وی بیان داشت: در این زمینه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت دفاع و وزارت صمت مسئولیت دارند.

رئیس سازمان هواپیمایی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی یک سال، پلتفرم اولیه آماده و تست‌های آن انجام شد.

محمدی‌بخش ادامه داد: پس از اطمینان از ایمنی، مجوز بهره‌برداری از هواپیما صادر خواهد شد و در حال رقم زدن این اتفاق هستیم.

گفتنی است؛ همزمان با هفته حمل و نقل، هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با شعار "حمل و نقل هوشمند، ترانزیت و توسعه اقتصادی" از ۲۷ آذرماه در شبستان مصلی تهران در حال برگزاری است که تا ۲۹ آذر ادامه دارد. در این نمایشگاه علاوه بر شرکت‌های حوزه حمل و نقل در همه شقوق از جمله هوایی، دریایی، جاده‌ای و ریلی، شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی حضور دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدجواد ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    بیشتر قطعات هواپیما وارداتی است و چون ایران تحریم است این قطعات به صورت قاچاق با قیمتی ده برابر از کشورهای همسایه وارد ایران میشود و ساخت هواپیما توجیه اقتصادی ندارد.