معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: این سازمان بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای بهسازی کشف رود هزینه کرده و بخش زیادی از مسیر این رودخانه که نزدیک به بافت شهری بود احیا شده است.

شهرداری مشهد ۲ هزار میلیارد ریال برای بهسازی کَشَف رود هزینه کرده است

به گزارش قدس خراسان، مهدی یعقوبی روز سه‌شنبه در نشستی خبری در مشهد اظهار کرد: کشف رود به عنوان یک رود خشک فصلی در مشهد طی سال‌های گذشته وضعیت بسیاری بدی داشت و نیاز بود که شهرداری مشهد به موضوع ساماندهی کشف رود ورود کند که با هماهنگی استانداری خراسان رضوی این امر انجام شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: شهرداری مشهد نمی‌تواند وظایف دیگر نهادها را بر عهده بگیرد و فقط هماهنگ کننده است مثلا سازمان جهاد کشاورزی برای کشت و زرع در حاشیه کشف رود برنامه‌هایی دارد که امری طبیعی است.

وی گفت: مدیریت شهری بیشتر از وظایف خود در این زمینه عمل کرده است و تصفیه خانه سپتاژ نیز توسط شهرداری اجرایی شده است.

یعقوبی افزود: در بررسی‌های کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نیز مشخص شد که شهرداری مشهد به درستی وظایف خود را در کشف رود انجام داده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد در خصوص توسعه فضای سبز در مشهد نیز اظهار کرد: باید فضای سبز را توسعه داد و بدین منظور نیاز است در کنار کاهش آلودگی هوا، توسعه فضای سبز در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: کشت چمن در مشهد متناسب با اقلیم شهری است اما باز هم کاهش سطح کاشت چمن در سطح شهر در دستور کار است.

یعقوبی افزود: در مکان‌هایی که نیاز به وجود چمن نبوده، تغییر الگوی کاشت در دستور کار قرار گرفته است و تا نوروز نیز این روند ادامه می‌ یابد.

رویداد "چله بازار" به مناسبت شب یلدا

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: در آستانه فرارسیدن شب یلدا به‌منظور تامین و عرضه میوه مورد نیاز مردم با قیمت مناسب، مدیریت شهری اقدامات ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: در همین راستا رویداد چله بازار برای عرضه مستقیم میوه، آجیل و خشکبار از ۲۷ آذر تا اول دی ماه در چهار نقطه از سطح شهر یعنی در میدان جانباز، بوستان ملت، بوستان لاله در هفت تیر و بوستان بهشت در بلوار نبوت برگزار می‌شود همچنین در ۶۰ نقطه از سطح شهر نیز میوه تنظیم بازار عرضه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.