همزمان با تحرکات نظامی ژاپن و کره جنوبی، وزارت دفاع چین روز سه شنبه از برگزاری رزمایشی در دریای زرد خبر داد.

رزمایش چین دردریای زرد در پاسخ به تحرکات ژاپن و کره جنوبی

به گزارش قدس آنلاین،وزارت دفاع چین روز سه‌شنبه اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور در حال انجام رزمایش‌هایی در «دریای زرد» است.

 این اعلامیه تنها چند روز پس از آن اعلام شد که کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند که در پاسخ به گشت‌زنی مشترک هواپیماهای چینی و روسی،  رزمایش هوایی را به اجرا گذاشته‌اند.

وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک ناوگان نیروی دریایی در این رزمایش شرکت کرده است.این ناوگان شامل یک ناوشکن موشک انداز و سه ناوچه مجهز به موشک های دفاع هوایی و ضد زیردریایی است.

وزارت دفاع چین اعلام کرده که این رزمایش‌ها شامل حملات موشکی و تیراندازی دریایی، تمرینات دفاع هوایی و دریایی است.

ارتش کره جنوبی اخیرا مدعی شد که ۲ هواپیمای چینی و چهار هواپیمای روسی وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی این کشور شده و به مدت ۱۷ دقیقه در آنجا باقی ماندند.

در همان روز، ژاپن اعلام کرد که ۲ بمب افکن چینی و ۲ بمب افکن روسی را در یک پرواز مشترک بر فراز دریای ژاپن قبل از پرواز به دریای چین شرقی رهگیری کرده است.

چین و روسیه از سال ۲۰۱۹ به این سو رزمایش‌های مشترک هوایی و دریایی را در شمال شرق آسیا آغاز کردند. در سال ۲۰۲۲، پس از تهاجم روسیه به اوکراین، آنها ۲ بار در سال اجرای این رزمایش‌ها را آغاز کردند.

فرماندهی شمالی ارتش چین معمولا در عملیات در دریای ژاپن و همکاری با نیروهای هروسیه مشارکت دارد.وزارت دفاع چین اعلام کرده  که هدف از رزمایش با روسیه تقویت توانایی دو کشور برای «حفاظت مشترک از صلح و ثبات منطقه‌ای» است.

 پایان پیام/م

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.