شهردار چالوس گفت: پروژه بزرگ ساختمان شهرداری در ۳۶ هزار مترمربع ساخته می شود.

آغاز بزرگترین پروژه شهری در چالوس/ترافیک شهر روان شده است

به گزارش قدس آنلاین مسعود یعقوبی شامگاه سه شنبه پس از آئین کلنگ زنی ساختمان جدید ساختمان شهرداری در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه این ساختمان با امضای مقام معظم رهبری و حاصل همراهی و همکاری سپاه و نیروی دریایی سپاه بوده است که جای تقدیر دارد، اظهار کرد: این پروژه مهم به مردم چالوس بسیار کمک خواهد کرد.

وی به عملکرد مجموعه دوره ششم چالوس در مدت ۱۸ ماه از دوره مسئولیت خود اشاره کرد و گفت: در این مدت همراهی اعضای شورا و مدیریت شهری موجب شد تا اتفاقات خوبی در چالوس رقم بخورد.

شهردار چالوس با بیان اینکه در کنار هم بودن موجب رقم خوردن کارهای خوبی شده است، تصریح کرد: با نیروی جوانی و خلاقیتی که در مجموعه انسانی است می‌توان نشده را شد کرد.

یعقوبی با اشاره به اینکه تمام تلاش‌ها بر این بوده تا آنچه در اذهان شهروندان و آرزوی شهروندان بوده به فعل نزدیک شود، متذکر شد: اگر جوانان پای کار باشند می‌توان امید سازی کرد.

یعقوبی انتقال ساختمان شهرداری را به مکان جدید بخاطر سهولت شهروندان عنوان کرد و گفت: این مکان بهترین موقعیت را به لحاظ لجستیک دارد.

وی خاطر نشان کرد: این پروژه در ۳۶ هزار متر مربع با دو ساختمان بزرگ احداث می‌شود که به رودخانه دسترسی دارد و از سال آتی مردم در ساختمان جدید خدمات خواهند گرفت.

وی یادآور شد: در حوزه جنگل مدت ۳۰ سال سخن از جنگل ورگاویج بود اما امروز به لطف نیروی جوانی مدیریت شهری و حمایت‌های مسؤولان شهرستانی ۶ هزار هکتار از این جنگل به مدیریت شهری چالوس واگذار مدیریت می‌شود که حاصل تلاش و همکاری فرمانداری و سایر مسئولان جهت خدمت رسانی به شهروندان است.

بار ترافیکی روان تر شده است

شهردار چالوس از معضل ترافیک به عنوان مهم‌ترین معضل این شهر یاد کرد و گفت: در طی دو سال اخیر با توجه به اقدامات زیادی که انجام شد بار ترافیکی روان تر شده است و همه اینها حاصل ایجاد زیرساختها و تملک و تعریض معابری است که صورت گرفته است.

یعقوبی میزان بلوار شهری چالوس را ۱۱ کیلومتری در گذشته بیان کرد و ادامه داد: هم اکنون طی دو سال هفت کیلومتر به بلوار شهری چالوس اضافه شده است و این یعنی نزدیک به ۸۰ سال کار که در دوسال انجام شد.

وی با بیان اینکه ۲ کیلومتر دیگر بلوار در دستور کار است، یادآور شد: با این پروژه میزان بلوار شهری چالوس به ۲۰ کیلومتر خواهد رسید.

وی از تملک و تعریض املاک و معابر چالوس به میزان ۲۲۰ هزتر متر خبر داد و گفت: این میزان از ۲۰ سال گذشته بیشتر بوده است.

شهردار چالوس با اشاره به اینکه با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان تا پایان سال تمام بلوارها و پیاده روها استاندارد سازی و زیبا سازی خواهد شد، بیان کرد: روشنایی و نصب چراغ‌های دکوراتیو از، دیگر پروژه‌های مهم چالوس است که با ۸۰ میلیارد تومان تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

یعقوبی در بخش دیگر سخنان خود به موضوع دیواره سازی رودخانه اشاره کرد و افزود: در دیواره سازی رودخانه چالوس به اندازه ۱۵ سال کار انجام شد.

وی رینگ و جاده ساحلی و ساماندهی ساحل را از دیگر پروژه‌های شهری عنوان کرد و گفت: اتصال دو رودخانه چالوس به سردابرود به طول ۶ کیلومتر، دیواره سازی این ۲ رودخانه از دیگر پروژه‌ها است.

وی افزود: امروز در حاشیه چالوس با احداث رینگ سی متری، خط هشت به ۱۷ شهریور وصل می‌شود که بار ترافیکی را کاهش می‌دهد.

یعقوبی با بیان اینکه برای اولین بار هیچ پرونده حقوقی محکومیت در مدیریت شهری چالوس نداشتیم، یادآور شد: از تاریخ بدو شهرداری تنها ۸ پرونده در طول دوسال به محکومیت ختم شد.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه‌های شهرسازی و درآمدی با بودجه ۱۳۹ میلیاردی توانستیم آن را امروز میلیاردی به ۸۷۰ میلیارد برسانیم که ۵۰۰ میلیارد تومان تحقق بودجه داشتیم که نشان از فعالیت مجموعه مدیریت شهری است.

احداث ساختمان شهرداری از پروژه‌های بزرگ شهر است

آرش رضوی فشکوری، رئیس شورای اسلامی شهر چالوس نیز با بیان اینکه احداث و بازسازی ساختمان جدید و اداری شهرداری چالوس یکی از پروژه‌های بزرگ شهر است، اظهار کرد: با امضای نهایی فرمانده کل قوا این اتفاق بزرگ برای چالوس رقم خورد که جا دارد از فرمانده سپاه، نیروی دریایی سپاه که این هدیه را به چالوس دادند قدردانی شود.

وی با اشاره به اینکه این پروژه مهم در راستای رفاه حال شهروندان رقم خورد، افزود: باتوجه به اینکه محوطه شهرداری چالوس فعلی دارای پارکینگ نبوده و منجربه ترافیک در سطح شهر می‌شد و پرسنل خدوم شهرداری و مراجعین از نظر فضای فیزیکی در مضیقه بودند و این اقدام در دستور کار قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر چالوس ادامه داد: ساختمان جدید شهرداری در مکانی احداث شده که یک مسیر دسترسی دارد و با احداث مسیرهای متفاوت در حاشیه رودخانه و پل آبنما و اتصال به خیابان شورا و با تقسیم ترافیک بارترافیکی در این منطقه کم شود.

رئیس شورای شهر چالوس با بیان اینکه این زمین با ۳۶ هزار متر هدیه سپاه پاسداران و نیروی دریایی سپاه است، گفت: دارای دو ساختمان هرکدام به متراژ سه هزار متر و در مجموع حدود ۱۰ هزار متر است که به ساختمان اداری و عمارت شهرداری اضافه می‌شود.

رضوی یادآور شد: این فضا تنها مختص شهرداری نیست بلکه به عنوان پارک شهر به شهروندان هدیه داده می‌شود تا گردشگران و شهروندان از فضای سبز استفاده کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر چالوس با بیان اینکه یا وجود نعمت جنگل و دریا در شهرهای شمالی سرانه فضای سبز در سطح شهر پایین است، گفت: با سرانه فضای سبز در سطح شهر چالوس به متراژ ۳۰ هزار متر به فضای سبز اضافه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.