کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی آیت‌الله خامنه‌ای از دقایقی قبل در مجتمع شیخ بهایی نجف آباد اصفهان کار خود را آغاز کرد.

آغاز کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی آیت‌الله خامنه‌ای در اصفهان

به گزارش قدس آنلاین، کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی آیت‌الله خامنه‌ای از دقایقی قبل در مجتمع شیخ بهایی نجف آباد اصفهان با سخنرانی آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مجلس خبرگان رهبری کار خود را آغاز کرد.

در این کنگره یک روزه ۱۵ کارگروه علمی در مباحث تفسیر، علوم قرآن، قرآن و اهل بیت، زن و خانواده  فعالیت کردند.

سخنرانان در این همایش مقالات خود را در محورهای شخصیت و سیره آیت‌الله خامنه‌ای، مرجعیت قرآن، علوم و تفسیر قرآن، تدبر در قرآن، علوم طبیعی، روش شناسی تفسیر، قرآن و مستشرقان غرب، قرآن و نظام سازی و تمدن آفرینی، هنر، رسانه، فرهنگ، قرآن و انقلاب، دولت و جامعه سازی ارائه خواهند کرد.

محمد علی رضایی، دبیر علمی کنگره، عضو هئیت علمی جامعة المصطفی و مدیر مجتمع علوم قرآن و حدیث، در رابطه با چرایی سیر تطور تفسیر مقام معظم رهبری گفت: در سال ۱۴۰۰ مقدمات این کار فراهم شد که همایشی در رابطه با اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری برگزار شود، خرداد سال ۱۴۰۱ با دو هدف کلی که نشر معارف و فرهنگ قرآنی در جامعه اعلام عمومی شد.

وی بیان کرد: این کار به نوعی زمینه سازی برای تمدن نوین اسلامی در پرتو قرآن یعنی تمدن قرآنی است و مورد استقبال نخبگان فرهنگی، علمی و قرآنی قرار گرفت و بیش از ۱۸۰ مرکز علمی در کشور  از این برنامه استقبال کردند.

رضایی اظهار کرد: بیش از ۲۴۰۰ چکیده و مقاله به دبیرخانه رسیده است، به همین دلیل این کنگره تبدیل به بزرگترین کنگره‌ها بعد از انقلاب اسلامی شده که مردمی و بدون بودجه دولتی شکل گرفته است.

دبیر علمی کنگره گفت: برای برگزاری اجلاس های بعدی برخی کشورها با همکاری نهادها و دانشگاه‌های خود از جمله هند، سوریه، لبنان، اندونزی، پاکستان و افغانستان اعلام آمادگی کرده‌اند و مقالات زیادی هم به زبان های مختلف بدست ما رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: نزدیک به ۲۴۴ مقاله از ۲۱ کشور و با ۲۲ زبان به این کنگره رسیده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.