مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: اکثر پروژه‌های مشارکتی شروع شده در بافت‌های فرسوده با اعمال بسته تشویقی هم منافع مالکان و هم منافع عادلانه و متعارف برای سازندگان را تامین می‌کند.

ضرورت رفع موانع تجمیع پلاک‌های ریزدانه فرسوده در نوسازی محله‌ای

به گزارش قدس آنلاین، "محمد آئینی" در جریان بازدید از بافت فرسوده منطقه ۱۰ شهر تهران با بیان اینکه نوسازی محله‌ای که مورد تأکید سند تحول دولت سیزدهم است مستلزم تجمیع‌های بزرگ است، لذا موانع تجمیع پلاک‌های ریزدانه باید برداشته شود، اظهار داشت: مسکن‌های ناپایدار علاوه بر ایجاد ظرفیت جدید تأمین مسکن در جامعه می‌تواند برای ساکنین و سرمایه‌گذاران و سازندگان منافع اقتصادی داشته‌باشد.

آئینی گفت: اکثر پروژه‌های مشارکتی شروع شده در بافت‌های فرسوده با اعمال بسته تشویقی هم منافع مالکان و هم منافع عادلانه و متعارف برای سازندگان را تأمین می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن دعوت از سازندگان، توسعه‌گران و سرمایه‌گذاران به‌جهت ورود به محلات فرسوده شهری، گفت: چنانچه مساکن در محلات هدف بازآفرینی شهری براساس رعایت مقررات ملی و کنترل ساختمان ساخته شود، حتی درزمان وقوع زلزله‌های با ریشتر بالا میزان تخریب و همچنین مرگ انسان‌ها به‌شدت کاهش می‌یابد.

"سید مهدی هدایت" مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این بازدید با بیان اینکه از زمان اجرای بسته تشویقی شهرسازانه در محلات هدف بازآفرینی شهر تهران شاهد جهش در صدور پروانه ساختمانی هستیم، گفت: با توجه به حمایت‌های دولت و شهرداری در حوزه بازآفرینی شهری، اگر ساکنین و مالکان در این رابطه کوتاهی کنند در واقع نشان دهنده این است که آنان برای حفظ جان خود و اطرافیان خودشان اهمیت و ارزشی قائل نیستند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر مالکان ۱۰۰ متر زمین در محدوده و محلات بافت فرسوده در صورت مشارکت با سازندگان و سرمایه‌گذاران ۱۵۰ الی ۲۰۰ مترمربع واحد نوسازی دریافت می‌کنند، گفت: دفاتر تسهیل‌گری در محلات هدف بازآفرینی شهری کلیه مشاوره‌های لازم در رابطه با نوسازی بناهای ناپایدار و معرفی سازندگان به مالکان را برعهده دارند.

برپایه این گزارش، در این برنامه از (قلعه بریانک، پروژه ۱۳۰ واحدی مسکن (تجمیع ۳۱ پلاک فرسوده / حد فاصل کوچه بهمن تا مریخی)، پروژه ۱۰ واحدی مسکن (تجمیع ۵ پلاک فرسوده / خیابان حسام‌الدین) پروژه ۳۰۰ واحدی تجاری و مسکونی (تجمیع ۵۰ پلاک فرسوده / خیابان قصرالدشت کوچه فدایی) و پروژه ۱۵ واحدی مسکن (تجمیع ۵ پلاک فرسوده / خیابان قصرالدشت کوچه شهید ابراهیم‌زاده) بازدید شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.