آمار تشکیل شرکت‌های نوپا در رژیم صهیونیستی در نتیجه جنگ غزه به پایین‌ترین رقم ۲۰ سال اخیر این رژیم رسیده است.

آمار شرکت‌های نوپای اسرائیل به پایین‌ترین رقم ۲۰ سال اخیر رسید

به گزارش قدس آنلاین، «ما در کنار هم با بزرگترین بحران در تاریخ اسرائیل روبرو هستیم و این یک واقعیت غیرقابل تصور است»، این را سوفر تنی، مدیر عامل شرکت فیس بوک رژیم صهیونیستی در یک کنفرانس تجاری در تل‌آویو بیان داشت.

سرمایه‌گذاران و روسای شرکت‌ها در سرزمین‌های اشغالی طی یک کنفرانس تجاری در تل‌آویو به کاهش وحشتناک شرکت‌های نوپا و حجم سرمایه گذاری‌ها به دلیل جنگ در نوار غزه اعتراف کردند.

جیجی لوی ویس، موسس شرکت فناوری NFX در کنفرانس  تجاری گلوبز که دیروز سه‌شنبه در تل‌آویو برگزار شد، نگرانی خود را از کاهش سرمایه‌گذاری خارجی در اسرائیل ابراز کرد و گفت، تاسیس استارت آپ‌ها در اسرائیل به پایین‌ترین سطح خود در ۲۰ سال گذشته رسیده است.

لوی در این کنفرانس تاکید کرد: تعداد شرکت‌های فناوری جدید تاسیس شده در اسرائیل در سال جاری ۴۰۰ شرکت است که پایین‌ترین رقمی است که از سال ۲۰۰۳ تاکنون شاهد آن بوده‌ایم.

وی افزود: این پایین‌ترین رقمی است که در ۲۰ سال گذشته در اسرائیل هرگز شاهد آن نبودیم و از هفتم اکتبر گذشته این رقم (تعداد شرکت های تازه تاسیس شده) حتی به سمت صفر می‌رود.

مدیر کل فیس بوک رژیم صهیونیستی در این کنفرانس تاکید کرد: شرکت‌های فناوری ستون فقرات اقتصاد اسرائیل را تشکیل می‌دهند، زیرا سهم آنها ۵۴ درصد از صادرات اسرائیل و ۱۸ درصد از تولید ناخالص داخلی است و همچنین ۱۲ درصد از نیروی کار در اقتصاد را به کار می‌گیرند. مهم ترین رقمی را که باید حفظ کنیم این است که استارت‌آپ‌ها حدود ۳۴ درصد از مالیات بر درآمد را به خزانه داری اسرائیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه اسرائیل با بزرگ ترین بحران در تاریخ خود روبه روست، گفت: این یک واقعیت غیرقابل تصور است. با این حال، ما باید درک کنیم که فناوری پیشرفته عامل حیاتی در توانایی اسرائیل برای خروج از بحران کنونی است.

 روزنامه اسرائیلی کالکالیست نیز در تحلیلی تاکید کرد  که شرکت‌های فناوری به دلیل جنگ غزه از چهار خطر عمده رنج می‌برند که مهمترین این خطرات کمبود کارمند و کارگر فراخوانده شده توسط ارتش برای خدمت در بخش نیروهای ذخیره است.

بر اساس همین تحلیل، درصد نیروهای ذخیره جذب شده در شرکت‌های فناوری بزرگ به طور متوسط بین ۵ تا ۱۰ درصد از کل نیروی کار اسرائیل است، در حالی که در استارتاپ‌ها، این درصدها بسیار بیشتر و به طور متوسط حدود ۲۰ درصد است.

این تحلیل نشان می‌دهد که مواردی در استارت‌آپ‌های اسرائیلی مانند شرکت‌های امنیت سایبری وجود دارد که در آن از هر ۱۵ کارمند، ۱۳ نفر برای استخدام در ارتش رژیم صهیونیستی فراخوانده شدند. این تحلیل می‌گوید: «طبیعی است که غیبت این کارمندان بر توانایی شرکت‌های فناوری اسرائیلی برای کار در آینده، به ویژه شرکت‌های کوچک تأثیر می‌گذارد».

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.