وزیر خارجه انگلیس که به امان پایتخت اردن سفر کرده است با وزیر خارجه این کشور دیدار و درباره تلاش‌های صورت گرفته در خصوص برقراری آتش‌بس در غزه گفت‌وگو کرد.

رایزنی وزرای خارجه انگلیس و اردن درباره آتش‌بس در غزه

به گزارش قدس آنلاین، «دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس با «أیمن الصفدی» همتای اردنی خود دیدار و درباره آخرین تحولات فلسطین و برقراری آتش‌بس در غزه گفت‌وگو کرد. 

وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد که الصفدی و کامرون اوضاع فاجعه‌بار غزه، تلاش‌های صورت گرفته برای برقراری آتش‌بس در غزه و تضمین ارسال کمک‌های انساندوستانه کافی و فوری به نوار غزه را بررسی کردند. 

دو طرف همچنین بر ضرورت اتخاذ تدابیر و مکانیزم‌هایی جهت تضمین ورود کاروان‌های امدادرسانی به غزه برای مقابله با فاجعه انسانی تأکید کردند. 

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، الصفدی برقراری آتش‌بس در غزه را ضروری خواند و درباره پیآمدهای انسانی، امنیتی و سیاسی فاجعه‌بار تداوم جنگ در غزه هشدار داد. 

وی همچنین بر موضع ثابت اردن در مخالفت با هر گونه تعامل امنیتی با غزه و جداسازی آن از کرانه باختری و نیز تلاش برای کوچاندن اجباری فلسطینیان تأکید کرد. 

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت غزه، تاکنون ۱۹۶۶۷ نفر طی حملات هوایی و توپخانه‌ای اسرائیل به شهادت رسیده‌ و ۵۲۵۸۶ نفر نیز زخمی شده‌اند که بیش از ۷۰ درصدش از میان زنان و کودکان هستند؛ همچنین هزاران نفر نیز هنوز زیر آوار مانده‌اند.

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.