ارتش اوکراین روز چهارشنبه از تقویت مواضع روسیه در دریای سیاه با استقرار زیردریایی‌های موشک انداز خبر داد.

استقرار زیردریایی‌های روسی مجهز به موشک‌های کالیبر در دریای سیاه

به گزارش قدس آنلاین، ارتش اوکراین روز چهارشنبه اعلام کرد که روسیه ناوگان زیر دریایی مجهز به موشک‌های پیشرفته «کالیبر» را دریای سیاه مستقر کرده‌ است.

در حال حاضر پنج کشتی  جنگی روسی در دریای سیاه و یک کشتی در دریای «آزوف» در حال انجام وظیفه هستند.

«ناتالیا هومنیوک» از سخنگویان ارتش اوکراین گفت که ناوگان روسیه در دریای سیاه و دریای آزوف در زمستان امسال کمتر از گذشته فعال است و این نشان می‌دهد که روسیه ممکن است منتظر کاهش دما برای تشدید عملیات باشد.

چندی قبل، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفت که تلاش این کشور برای افزایش قدرت دریایی  و حضور در آب‌های مهم جهان ادامه خواهد داشت.

پوتین در مراسم راه اندازی زیردریایی‌های اتمی این کشور گفت: «در سال‌های آینده، به عنوان بخشی از برنامه تسلیحاتی دولتی، سه ناو موشک‌ انداز راهبردی کلاس "بوری" به نیروی دریایی روسیه الحاق می‌شوند.»

وی با بیان اینکه همزمان پنج زیردریایی کلاس «یاسن-ام ا»  در حال ساخت است، گفت:«روسیه تمام برنامه‌های خود را برای ساخت زیردریایی‌ها و کشتی‌ها اجرا خواهد کرد.»

وبگاه «دیفنس اکسپرس» نیزگزارش داد که روسیه یک ناو جدید و همچنین یک ناو موشک انداز کروز از «تاتارستان» را عازم دریای سیاه کرده است.

بلغارستان از اعضای ائتلاف ناتو پس از حادثه کشتی باری ترکیه گمانه زنی کرده بود درگیری بین ناتو و روسیه در دریای سیاه امکان پذیر است.

«تئودور تاگارف» وزیر دفاع این کشور درباره درگیری بین ناتو و روسیه در دریای سیاه گفت: «... تلاش می‌کنیم که این اتفاق نیفتد، روسیه دائما ناتو را تحریک می‌کند.»

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.