معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور گفت: این معاونت تا پایان هشت ماهه امسال به میزان سه برابر هزینه کرد خود در این مدت، از اعتبارات مالیاتی برای سرمایه گذاری و توسعه زیرساخت‌های پارکهای علم و فناوری کشور بهره گرفته است.

معاون رییس جمهور: استفاده از اعتبار مالیاتی در توسعه پارک‌های علم و فناوری ۳ برابر شده است

به گزارش قدس خراسان، روح الله دهقانی فیروزآبادی عصر چهارشنبه در نشستی با روسای پارک‌های علم و فناوری استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان در مشهد اظهار کرد: افزون بر این ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد ریال از اعتبارات مالیاتی در طرح‌های مربوط به تحقیق و توسعه هزینه شده است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور اضافه کرد: به منظور روان سازی اجرای طرحهای علمی در دانشگاه‌ها وزارت علوم این اختیار را به روسای دانشگاه‌ها داده است تا به صورت مستقل از اعتبارات مالیاتی در طرحها و توسعه زیرساختهای علمی بهره گیرند.

معاون علمی رییس جمهور گفت: تاکنون موافقتنامه‌ای با استانداران پنج استان کشور تنظیم شده است تا موظف شوند اعتبارات مالیاتی را پیگیری و جذب کنند و از سال آینده استان‌های دیگر نیز به این موافقتنامه اضافه خواهند شد.

دهقانی فیروزآبادی از راه‌اندازی صندوق خدمات و کالاهای دانش بنیان در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: سرمایه کل این صندوق ۱۰ هزار میلیارد ریال است که تا ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات را می‌تواند تضمین بدهد و یکی از وظایف این صندوق دادن تضمین لازم در خصوص اعتبارات مالیاتی است.

وی با تاکید بر توسعه ارتباطات استان‌های شرق کشور با کشورهای آسیای میانه ادامه داد: داشتن ارتباطات قوی با کشورهایی مانند ازبکستان یک مزیت نسبی است که پارک‌های علم و فناوری می‌توانند در این حوزه به خوبی نقش آفرینی کنند.

معاون علمی رییس جمهور، پارک علم و فناوری خراسان رضوی را به مثابه پدری برای پارک‌های علم و فناوری استان‌های دیگر دانست و گفت: پارک خراسان رضوی باید "هاب" یا کارگزار سایر استانهای شرق کشور باشد و نیازهای آن‌ها را منتقل و دستاوردهایشان را معرفی کند.

مسعود میرزایی، رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در راستای منویات دولت به منظور یکپارچه سازی ظرفیت‌های پارکهای علم و فناوری شرق کشور در برگزاری رویدادها و عملیاتی کردن اهداف، زیست بوم شرق کشور به منظور شبکه سازی و هم افزایی بین پارکهای علم و فناوری استان‌های خراسان، سیستان و بلوچستان و گلستان با مرکزیت مشهد ایجاد شده است.

محمدرضا قربانی، رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی نیز با اشاره به وجود ۱۳۲ شرکت دانش بنیان در این پارک گفت: یکی از شرکت‌های دانش بنیان این پارک خط تولید "منیزیوم" راه‌اندازی کرده است که به زودی ایران را از واردات آن بی نیاز و سال آینده صادرات آن را شروع خواهد کرد و در صورتی که نمایشگاهی در مشهد برپا شود شرکت‌های دانش بنیان خراسان شمالی می‌توانند ظرفیت‌های خود را به منصه ظهور بگذارند.

محمد حسن مجیدی، رییس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: این پارک ۲۱۷ شرکت دانش بنیان را در خود جای داده است با این حال متقاضی برای راه‌اندازی شرکت دانش بنیان در این استان زیاد است اما فضای کافی برای استقرار آن‌ها وجود ندارد.

محمد نبی شهیکی، رییس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: نشست مدیران مرکز رشد شرق کشور که ششم و هفتم دی ماه با رویکرد هم افزایی به میزبانی پارک این استان برگزار می‌شود فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های منطقه در حوزه صنایع معدنی و کشاورزی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.