مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از احیای ۱۴ معدن غیرفعال استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

احیای ۱۴ معدن غیر فعال در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، حسین حاجی بگلو  اظهار کرد: دو معدن غیر فعال از طریق مزایده، چهار معدن غیر فعال از طریق پیگیری و اخطار اداره کل صمت استان و هشت مورد از طریق واگذاری معادن راکد، فعال شدند.

به گفته حاجی بگلو طی ۹ ماه اخیر ۱۰ پروانه بهره برداری معدن، ۱۵ پروانه اکتشاف جاری و چهار گواهی کشف معتبر با سرمایه گذاری ۱۵۹ هزار و ۹۷۴ میلیون ریال و ظرفیت اشتغال برای ۸۷ نفر صادر شده است.

 تعداد معادن فعال استان  ۱۴۵ مورد

حاجی بگلو در خصوص تسهیلاتی که امسال معادن استان دریافت  کردند نیز بیان کرد: تسهیلات زیر ساخت معادن به ۱۳ معدن برای راهسازی و برق رسانی تخصیص داده شده است، یک سری تسهیلات نیز مربوط به صندوق توسعه فعالیت های معدن ایران به تعدادی از معادن اختصاص یافت.

مدیر کل صمت استان در خصوص برنامه هایی که برای فعال شدن معادن راکد استان اجرایی شده است، افزود: اردیبهشت امسال معادن راکد را سلب صلاحیت کرده و در مزایده اعلام کردیم، طرح احیای فعالسازی معادن کوچک مقیاس با برگزاری دو جلسه استانی پیگیری شده است و دو سرمایه گذار در حوزه سنگ تزئینی چهار بازدید میدانی از معادن استان داشتند.

وی افزود: پهنه فاروج –شیروان نیز برای مطالعات کانسارهای فلزی که توسط ایمیدرو انجام شد، منجر به تعریف زیر پهنه شده است و مطالعات در محدوده کوچک تر نیز در حال انجام  است.

 به گفته این مقام مسئول، بخشی از تسهیلات معادن از محل حقوق دولتی وصولی استان‌ها، بخشی از محل اعتبارات صندوق بیمه اعتبارات معدنی استان و بخشی از محل اعتبارات داخلی سازمان زمین شناسی و ایمیدرو اختصاص می یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.