رییس اتحادیه صنف فروشندگان مصالح ساختمانی مشهد گفت: افزایش حدود چهار برابری نرخ گاز، صدور قبض‌های جدید و محاسبه قبض‌های قبلی با بهای کنونی، اکنون نگرانی و مشکلات کوره‌داران آجرپزی زیر پوشش این اتحادیه را بیشتر کرده است.

صدور قبض‌های جدید گاز کوره‌داران آجرپزی مشهد را نگران کرد

به گزارش قدس خراسان، کاظم آردی اظهار کرد: بدنبال افزایش نرخ گاز بر اساس مصوبه هیات دولت از خردادماه امسال، قبض های جدید گاز برای کوره داران بابت ماه‌های فروردین و اردیبهشت ماه امسال نیز صادر شده که این موضوع کوره داران آجرپزی را با مشکلاتی متعددی مواجه ساخته است، چراکه نرخ هر مترمکعب گاز از هزار و ۴۹۵ ریال به پنج هزار ریال رسیده و حدود سه هزار ریال در هر مترمکعب افزایش داشته است.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان مصالح ساختمانی مشهد اظهار کرد: در حال حاضر شرکت گاز خراسان رضوی اقدام به صدور اصلاحیه قبض گاز سه ماهه اول سال به نرخ هر مترمکعب پنج هزار ریال کرده است و اختلاف هر متر مکعب گاز از هزار و ۴۹۵ ریال تا پنج هزار ریال را با قبض جدید مطالبه می‌کند که موضوع مورد بحث از طریق سازمان‌ها و ادارات ذیربط در حال پیگیری است.

وی ضمن اشاره به پیگیری موضوع مورد نظر از سوی این اتحادیه افزود: از آنجا که هزینه سوخت کوره‌های آجرپزی بر محاسبه قیمت تمام شده این محصول اثر مستقیم دارد، نرخ آجر تولید شده در ابتدای سال بر مبنای نرخ سوخت همان زمان محاسبه و فروخته شده است.

آردی بیان کرد: اقدام اخیر شرکت گاز مشکلات بسیاری برای اعضای رسته آجرپزی ایجاد کرده است که ادامه این روند افزایش قیمت در محصولات تولیدی، ورشکستگی و تعطیلی برخی از واحدهای تولید آجر را به دنبال خواهد داشت.

محسن صیادی، مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد نیز درباره قیمت آجر در بازار گفت: در حال حاضر قیمت آجر در حوزه مصالح ساختمانی به علت افزایش قیمت گاز و برخی مسائل دیگر از هفته گذشته تاکنون روند افزایش حدود پنج تا ۱۰ درصدی را داشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.