نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، از زمان آغاز تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ناامنی غذایی در جمعیت قریب به ۱۰ میلیونی سرزمین‌های اشغالی شدت گرفته است.

۷۱۰ هزار خانواده نظامی ساکن سرزمین‌های اشغالی‌ گرفتار چالش‌ تأمین غذا

‌به گزارش قدس آنلاین، بر اساس گزارشی که توسط سازمان اعانه‌دهنده صهیونیستی لتیت (Letit‌) در خصوص امنیت غذایی در سرزمین‌های اشغالی منتشر شده، درآمد حدود ۲۰ درصد از اسرائیلی‌ها از آغاز جنگ در نوار غزه به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

به گزارش روزنامه هاآرتص، ۴۵ درصد از صهیونیست‌هایی که در نظرسنجی انجام شده توسط این سازمان در ماه نوامبر شرکت کردند، از مشکلات اقتصادی ناشی از جنگ می‌ترسند.

این در حالی است که انجمن‌های اعانه دهنده امدادی در سرزمین‌های اشغالی هم از زمان شروع تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه فعالیت‌های خود را به طور قابل توجهی گسترش داده‌اند.

در نظرسنجی دیگری که توسط این سازمان انجام شد، حدود ۸۵ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی که در فقر زندگی می‌کنند، تاکید کردند که در تأمین آب گرم یا برق مورد نیاز برای کارکرد لوازم خانگی خود با مشکل مواجهند.

بر اساس این گزارش، درصد افرادی در سرزمین‌های اشغالی که از بدهی رنج می‌برند، نسبت به نظرسنجی مشابه در سال گذشته افزایش یافته است و مطمئنا گزارش موسسه بیمه اسرائیل درباره فقر که بر اساس داده‌های دریافتی از همه اسرائیلی‌ها تهیه و به زودی منتشر می‌شود، گویای همین واقعیت است.

ناامنی غذایی در سرزمین‌های اشغالی

سازمان لتت تخمین می‌زند که حدود ۷۱۰ هزار خانواده در اسرائیل در وضعیت ناامنی غذایی زندگی می‌کنند و نیمی از آنها از ناامنی شدید غذایی رنج می‌برند که به عنوان اختلال در الگوی غذایی و کاهش حجم غذا به دلیل مشکلات اقتصادی تعریف می‌شود.

تخمین انجمن لتیت بر اساس نظرسنجی از حدود ۵۰۰ خانواده بین ژوئیه تا سپتامب و دیگری از تعداد مشابهی از شرکت کنندگان در ماه نوامبر است که بالاتر از آماری است که توسط موسسه بیمه اسرائیل در سال ۲۰۲۱ است که نشان داد ۵۲۲ هزار خانواده در اسرائیل در ناامنی غذایی هستند.

* غذای ناکافی

در یک نظرسنجی جداگانه که در سال جاری انجام شد و شامل حدود ۱۳۰۰ نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی بود که از موسسات اعانه دهنده مواد غذایی به عنوان کمک دریافت می‌کردند، حدود ۸۰ درصد از شرکت کنندگان گفتند که غذایی که خریداری می‌کنند، کافی نیست و نیمی از آنها گفته‌اند که وعده‌های غذایی خود را به دلیل مشکلات اقتصادی کاهش داده یا نادیده گرفته‌اند.

نویسندگان گزارش بخش بزرگی از گزارش را به پیامدهای اقتصادی عملیات طوفان الاقصی و متعاقب آن جنگ در غزه اختصاص داده‌اند.از جمله مواردی که در این گزارش به آن پرداخته شده، دامنه فعالیت انجمن‌های اعانه دهنده‌ای است که برای خانواده‌های نیازمند غذا و کمک‌های دریافتی از کابینه را که از هفتم اکتبر دریافت کرده‌اند توزیع می‌کنند.

بر اساس این گزارش، در دو ماه اول جنگ، سازمان‌های غیرانتفاعی بیش از ۱۳۰ هزار بسته کمک اضطراری حاوی مواد غذایی و محصولات بهداشت شخصی را بین ساکنان سرزمین‌های اشغالی توزیع کردند.

در نظرسنجی انجام شده در نوامبر گذشته که شامل ۸۷ مدیر سازمان‌های اعانه دهنده فعال در اسرائیل بود، تقریباً همه شرکت‌کنندگان گفتند که از آغاز جنگ کمک به خانواده‌های جدیدی را هم آغاز کرده‌اند و حدود ۴۲ درصد گفتند که فعالیت‌های خود را به گروه‌های جدیدی در جامعه گسترش داده‌اند.

در همین زمینه، وزارت رفاه رژیم صهیونیستی هم با اعلام اینکه تمامی خدمات خود را با شروع جنگ افزایش داده است، گفت: ۲۰ میلیون شکل (۵.۵ میلیون دلار) در یک پروژه مشترک با انجمن بین المللی مسیحیان و یهودیان به ادارات خدمات اجتماعی شهرداری‌های اسرائیل منتقل شده است تا برای رفع نیازهای اولیه از جمله غذا برای شهروندان نیازمند هزینه شود.

این وزارتخانه افزود که ۱۵ هزار کوپن غذا، هر کدام به ارزش ۴۶۰ شکل (۱۲۶.۲۶ دلار)، بین خانواده‌های جنوب و شمال اسرائیل توزیع کرده تا از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ غذا بخرند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.