جنبش حماس فلسطین اعلام کرد، بازداشت کارکنان جمعیت هلال احمر فلسطین توسط رژیم صهیونیستی جنایت جنگی است.

حماس: بازداشت کارکنان هلال احمر فلسطین جنایت جنگی است

جنبش حماس طی بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد، بازداشت تعدادی از کارکنان هلال احمر فلسطین در اردوگاه آوارگان جبالیا توسط رژیم صهیونیستی و نیز تداوم بازداشت نزدیک به ۱۰۰ تن از پرسنل پزشکی که در زمان انجام کار در بیمارستان‌های شمال غزه به دست صهیونیست‌ها دستگیر شدند، همان بیمارستان‌هایی که تخریب کرد، جنایت جنگی محسوب می‌شود و بیانگر فاشیستی بودن این رژیم است که به شکل هدفمند بخش بهداشتی را نابود می‌کند.

به نقل از سایت خبری المیادین، حماس در بیانیه‌ای از سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی بهداشتی و حقوق بشری خواست، مسئولیت‌های قانونی و اخلاقی خود را در حفاظت از مراکز درمانی و کادر آن برعهده بگیرند و مقامات دشمن صهیونیستی را برای آزادی فوری پزشکان، پرسنل پزشکی و همه غیرنظامیان فلسطینی تحت فشار قرار دهند که آنها را به شیوه‌ای وحشیانه و با نقض ابتدایی‌ترین استانداردها از مراکز و بیمارستان‌ها ربوده است.

مجازات اشغالگر بابت اعدام میدانی

جنبش حماس از سازمان ملل متحد، جامعه جهانی و تمامی نهادهای حقوق بشری خواست تا صدای خود را در برابر جنایت و استکبار رژیم صهیونیستی و بی توجهی آن به قوانین بین المللی و بشردوستانه بلند کنند.

حماس از این نهادها خواست، برای مجازات اشغالگر فاشیست و حامیان بین‌المللی آن مخصوصا دولت آمریکا به خاطر جنایت‌هایی که علیه مردم بی‌گناه فلسطین مرتکب می‌شوند، تلاش کنند.

این جنبش اعلام کرد، عملیات اعدام تمام اعضای خانواده‌های فلسطینی توسط ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه تبلور جدیدی از فاشیسم رژیم جنایتکار است. طبق اعلام حماس، بر اساس شهادت خانواده‌ها و بازماندگان این قتل عام‌های تروریستی، چندین مورد اعدام مردان غیرنظامی نیز در مقابل چشمان خانواده هایشان پس از یورش و کنترل خانه‌هایشان ثبت شده است.

مسجدالاقصی

حماس در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد، تشدید محدودیت‌ها علیه مردم فلسطین در قدس اشغالی و ممانعت از ورود آنها به مسجد مبارک الاقصی و حمله به آنها، ادامه جنگ همه جانبه رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مردم، سرزمین و مقدسات فلسطین است که مردم فلسطین با قاطعیت کامل با آن مقابله می‌کنند و هرگز اجازه نخواهد داد طرح‌های یهودی سازی رژیم صهیونیستی به ثمر بنشیند.

این جنبش ضمن قدردانی از ایستادگی مردم فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی و شکستن محاصره مسجدالاقصی، نسبت به تشدید تنش صهیونیست‌ها در قدس و مسجدالاقصی هشدار داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.