مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: ذخایر خونی در شهر اصفهان به سه روز رسیده و ضروری است که شهروندان نسبت به اهد ای خون توجه ویژه داشته باشند.

وضعیت قرمز ذخایر خونی در اصفهان

به گزارش قدس آنلاین، کیان دهراب پور با بیان اینکه با توجه به شیوع بیماری‌های فصلی مانند آنفلوآنزا و همچنین کوتاه شدن روزها و آلودگی هوا میزان مراجعه به مراکز اهدای خون استان اصفهان کاهش چشمگیری را داشته است، اظهار کرد: این در حالی است که نیاز به خون به قوت قبل باقی است.

وی تصریح کرد: ذخایر خون استان اصفهان کاهش یافته و از تمامی اهداکنندگان خواهشمندیم به صورت مستمر نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه سازمان انتقال خون برنامه‌ای ترویجی انگیزشی و پویش‌های متعددی را طراحی و اجرا می‌کند، ادامه داد: در حال حاضر پویش «مهر فاطمی» در دستور کار است و هدف از این پویش جذب بیشتر بانوان برای مشارکت در اهدای خون است.

وی با بیان اینکه امروز ذخیره استان دو هزار و ۱۱۸ واحد و معادل ۵.۵ روز و شهرستان اصفهان نیز یک هزار و ۹۱ و معادل ۳.۴ روز است، افزود: ما در حال حاضر به همه گروه‌های خونی نیاز داریم و در این بین ذخایر خونی A مثبت و AB مثبت کاهش بیشتری دارد.

دهراب‌پور با بیان اینکه جوانان نیز باید برای تأمین خون کافی و سالم بیشتر در اهدای خون مشارکت کنند، گفت: لازم به یادآوری است که افراد ۱۷ سال تمام، با وزن بیش از ۵۰ کیلوگرم و سالم می‌توانند برای اهدای خون به مراکز معرفی شده مراجعه و با یکبار اهدا جان حداقل سه بیمار را نجات دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.