نماینده اسپانیا در پارلمان اروپا مانوئل پیندا، روز شنبه گفت «اسرائیل» مرده است و با وجود شهادت هزاران نفر در غزه، فلسطینی‌ها از هر زمان دیگری به پیروزی نزدیک‌ترند.

نماینده اسپانیایی پارلمان اروپا: اسرائیل مرده است

به گزارش قدس آنلاین، «کافی است به چهره کودک فلسطینی و لبخند او نگاه کنیم، تا بدانیم این مردم شکست ناپذیرند»، این را نماینده اسپانیا در پارلمان اروپا می‌گوید که به کوبا سفر کرده است.

وی در در گفت‌وگو با المیادین گفت امروز مردم جهان می‌دانند، «اسرائیل یک موجودیت تروریستی است» و دیگر کارزاری که می گوید یهودیان قربانی هستند یا حق دارند در فلسطین زندگی کنند، بی‌اثر شده است. «اسرائیل مرده است، در اصطلاح مرده است».

پیندا که در دومین هفته جنگ غزه به دلیل گذاشتن چفیه و حمایت از فلسطین در نشست اتحادیه اروپا جنجال زیادی در رسانه‌ها به راه انداخت و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را با مجازات دسته‌جمعی توسط نازی‌ها در گتوی ورشو مقایسه کرده بود، دیروز جمعه  نیز در نشست خبری که در موسسه کوبا برای دوستی با مردم (ICAP) در هاوانا، برگزار شد درباره تحریف واقعیت در رسانه‌ها در خصوص فلسطین هشدار داد و گفت که صهیونیست‌ها قصد دارند ۷ اکتبر و شروع عملیات طوفان الاقصی را مبدا همه چیز نشان دهند و ریشه‌های عمیق‌تر و قدیمی‌تر را نادیده بگیرند که اشغالگری است. 

این نخستین‌ مقام پارلمان اروپا نیست که جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم می‌کند، پیشتر نیز شماری از اعضای پارلمان اتحادیه اروپا، اقدامات رژیم صهیونیستی در خاک غزه علیه مردم فلسطین را «نقض قوانین بین‌المللی»، «نسل‌کشی» و «پاکسازی قومی» توصیف کرده بودند و خواستار اتخاذ تصمیمات جدی از سوی اتحادیه اروپا برای مقابله با مواضع تل‌آویو در جریان این جنگ شدند.

پیندا امروز با تاکید بر این‌که رژیم اسرائیل نمی‌تواند اراده مردم فلسطین را درهم بشکند، به موضع کوبا در قبال قضیه فلسطین اشاره کرد و گفت که این کشور با وجود قرار داشتن «تحت محاصره امپریالیسم» شرافتمندانه از فلسطین حمایت می‌کند و شخص او نیز جنایات این رژیم «تروریستی» را محکوم می‌کند. رژیمی که نمی‌تواند در میدان نبرد پیروز باشد و در نبرد سیاسی نیز در حال شکست است.

این مقام اتحادیه اروپا ادامه داد با وجود شهادت هزاران فلسطینی و ویرانی نوار غزه، امروز پس از عملیات هفتم اکتبر، پیروزی از هر زمان دیگری به فلسطینی‌ها نزدیک‌تر است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.