نشان فاطمه برای تجلیل از بانوان فعال در عرصه ستایشگری با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی رونمایی شد.

نشان فاطمه رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمد قمی امروز، شنبه دوم دی در مراسم افتتاحیه رویداد بانوان بهشت و رونمایی از نشان فاطمه و تجلیل از ۱۳۵ بانوی پیشکسوت و فعال در عرصه تبلیغ سبک زندگی فاطمی گفت: همه چیز از یک خانه کوچک گلی و محفل روضه خانگی حضرت زهرا آغاز شد که ایشان روضه تبیین‌گر و جریان‌ساز را راه انداخته و این دسته عزاداری را بر سر مزار حمزه سیدالشهدا(ع) و شهدای احد می‌بردند.

وی افزود: عظمت این همه سال مجاهدت بانوان ستایشگر اتصال به همین سرسلسله است و امروز خوشحالم که در محضر بانوان پیشکسوت عرصه ستایشگری هستیم و امیدواریم اجر ایشان روز به روز بیشتر باشد.

بانوان مداح راویان قیام توحیدی مردم در انقلاب هستند

سارا طالبی، مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های بنیاد دعبل خزاعی برای تجلیل از پیرغلامان و پیشکسوتان عرصه ستایشگری گفت: امیدواریم این حرکت نمادین آغازی برای ارتقای بانوان ستایشگر باشد. بانوان مداح طلایه‌دار و راویان قیام توحیدی مردم در انقلاب هستند.

وی افزود: امروز باید توجه ویژه‌ای به ظرفیت بانوان ستایشگر شود تا آنان بتوانند به واسطه قرآن به صورت بهتری در خدمت نسل جوان بوده و با زبان اثرگذار در خدمت پیام اصیل امام(ره) و شهدا باشند. این بانوان روایت این انقلاب را در مسیر حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) در پیش گرفته‌اند.

۱۲ بانویی که به عنوان فعالان و پیشک بهسوتان عرصه ستایشگری اهل بیت از استان تهران نشان فاطمه دریافت کردند، عبارتند از: عترت خاموشی، هدیه غبیشی همسر شهید مدافع حرم سیاح طاهری، احلام محسن مرتضی معروف به‌هاشمی، مقدس قراخانی، مریم سهیلی، زهرا صبر کن، مریم حاج عبدالباقی، فاطمه اپرناک، اکرم سلمی،بتول کریم آبادی، معصومه نعمت زاده و مهناز عسگری فرد.

مریم حاجی عبدالباقی پس از دریافت نشان فاطمه با اشاره به آیات قرآن درباره اشتغال بهشتیان و وظایف مومنان نکاتی را بیان کرد.

بنیاد دعبل خزاعی هر سال برای پیرغلامان و بانوان پیشکسوت اهل بیتی برنامه های تجلیل دارد تا الگویی برای جوانان و علاقه مندان به عرصه ستایشگری، شاعری و هیات داری شود که برنامه مقام مجنون با اعطای نشان حبیب صورت می گیرد و امسال برای نخستین بار رویداد بانوان بهشت با اعطای نشان فاطمه به ۱۳۵ بانوی فعال و پیشکسوت در این عرصه برگزار و از نشان فاطمه در این مراسم رونمایی شد.

قرار است در فاصله ۲۰ روز بین سالروز شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) و سالروز ولادت آن حضرت از بانوان فعال در سراسر کشور تجلیل شود که مراسم تهران به صورت نمادین بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.