این کارشناس مذهبی با بیان اینکه فدک را به صورت دو مرحله کسب کردند گفت: غصب فدک در مرحله اول به صورت دیپلماسی و در مرحله دوم اشغال و غصب صورت گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی: امام زمان (عج) می‌فرماید حضرت زهرا(س) سرمشق من است

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدباقر علوی تهرانی در مسجد امیر به سخنرانی پرداخت و گفت: امام زمان در منقبت حضرت زهرا می‌فرماید او سرمشق من است؛ کسی بخواهد با پیامبر ارتباط داشته باشد راهش از طریق حضرت زهرا است.

وی افزود: بریدن از حضرت زهرا بریدن از پیامبر است؛ یکی از مسائلی که باید در زمینه حضرت زهرا احیا شود فدک است. متأسفانه درباره فدک آن چیزی که شایسته است بیان نشده است.

علوی تهرانی درباره فدک گفت: فدک ملک اختصاصی پیامبر تحت عنوان فیء بود. فیء به آن مالی گفته می‌شود که مسلمانان در به دست آوردن آن نقشی ندارند. وقتی جنگ خیبر با پیروزی مسلمانان و رشادت حضرت علی به پایان رسید این پیروزی در منطقه خیبر نسبت به یهودی‌ها مقدمه مصالحه یهودیان منطقه فدک می‌شد از این رو وقتی آنان دیدند که مسلمانان در خیبر پیروز شدند به دلیل اجتناب از جنگ به پیامبر پیام دادند که ما آماده صلح هستیم و برای راستی آزمایی اموال خود را در فدک در اختیار شما می‌گذاریم.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه فاصله فدک تا مدینه قریب به سه روز است عنوان کرد: فدک بر اساس آیه ۶ سوره حشر چون مسلمانان در به دست آوردن آن نقشی نداشتند مالکیت اختصاصی اش دست خدا است و مصارف آن را پیامبر معلوم می‌کند.

وی با اشاره به آیات الهی گفت: پیامبر می‌دانست ذوی القربی حضرت فاطمه است چرا که ایشان عقل کل و کل عقل است ولی برای اینکه دیگران بدانند ذوی القربی پیامبر کیست فدک را به عنوان حقی از ذوی القربی به فاطمه زهرا تسلیم کردند.

علوی تهرانی با بیان اینکه حضرت علی از نظر شخصیتی هیچ منقصتی در وجودش نیست گفت: برای همین اگر ایشان با غاصبان خلافت، بیعت نمی‌کرد بزرگترین لطمه را به حکومت می‌زد از این رو برای اینکه اهل سقیفه بتوانند ایشان را به معنای واقعی خانه نشین کنند فدک را غصب کردند. اهل سقیفه گفتند مردم بردگان دنیا هستند و غیر از دنیا چیزی نمی‌خواهند بنابراین اگر فدک از دختر پیامبر گرفته شود دست حضرت علی خالی می‌شود و مردم از کنار ایشان پراکنده می‌شوند؛ افرادی که عبید الدنیا بودند از گرد امام علی پراکنده شدند و ایشان تنها ماند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه فدک را به صورت دو مرحله کسب کردند اظهار داشت: غصب فدک در مرحله اول به صورت دیپلماسی بود و آمدند به امام علی گفتند این مکان را تحویل دهد اما ایشان زیر بار نرفتند و در مرحله دوم اشغال و غصب این ملک بود. حضرت زهرا در مراحل مختلف برای پس گیری این ملک اقدام کردند ایشان با این کار به دنبال کسب ثروت نبود بلکه پیگیری مساله فدک به خاطر آن بود که به مردم بگوید با چه کسی بیعت کردند و بیعت چه کسی را شکستند. ایشان با افشاگری دستگاه کودتا خواست به مردم اثبات کند گرد چه افرادی جمع شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.