رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها گفت: خالص ترین جلوه های دینی در محیط دانشگاه ها اتفاق می افتد که اصرار دارند آن را بی دین جلوه دهند.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها: عده ای اصرار دارند دانشگاه‌ها را بی‌دین جلوه دهند

حجت الاسلام مصطفی رستمی در مراسم تجلیل از برگزیدگان فراخوان ایده اعتکاف دانشجویی که صبح امروز در نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد گفت: شاید یکی از موضوعات پیچیده که متناسب با ساختار وجود انسان بوده، موضوع مناسک دینی است، دین مجموعه‌ای از صحنه‌های بدیع، جدید و درک نشده را پیش روی انسان قرار می‌دهد و انسان با قرار گرفتن در این صحنه‌ها، تجربه‌های تازه ای را درک می‌کند که قبلاً درک نکرده بود.

وی ادامه داد: تازه بودن، نو بودن و تجربه کردن شرایطی که انسان قبلاً در آن شرایط نبوده، یکی از جذابیت‌های حرکت انسانی است پیچیدگی ساختار انسان در آفرینش به گونه‌ای است که ظرفیت بی‌نهایتی برای این حرکت‌ها و دائم در صحنه‌های تازه قرار گرفتن‌ها، در وجود انسان است، هر صحنه‌ای در هر عبادتی صحنه تازه ای است.

وی ادامه داد: این تازه بودن عبادت در تمام صحنه‌ها وجود دارد و برخی عبادت‌های اسلام نو و تازه و برخی عبادات‌های آن بازسازی عبادت قبل بود.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها افزود: اسلام برای این عبادات ساختار ایجاد کرد، اعتکاف از جنس این عبادت است.

وی در ادامه به برکات انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ما گاهی نعمت انقلاب و نظام اسلامی بر متدینین را فراموش می‌کنیم، انقلاب اسلامی دین، عبادت، و بندگی خدا و اسلام را از نقطه مهجور و بی اثر به نقطه تعیین کننده در نظام عالم تبدیل کرد. آنچه که اکنون در نهضت فلسطین می‌بینیم همه برکات انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام رستمی افزود: دانشگاه برای گسترش بی دینی در کشور ما تأسیس شده بود، همین دانشگاه که با این هدف تأسیس شده و بنیاد آن بر غیر دینی بودن بود، به یکباره نقطه اوج گیری اتفاقات دینی می‌شود، در کل کشور جایی پیدا نمی‌کردید که اعتکاف برگزار شود ولی الان در کل کشور برگزار می‌شود، دانشگاه بود که اعتکاف را به سکو در تمام کشور تبدیل کرد، دانشگاه باعث شد در تمام جامعه اعتکاف برگزار شود. نظام سلطه چه می‌خواست؟ چه اتفاقی افتاد.

وی ادامه داد: هیئت‌های دانشجویی یکی از الگوهای هیئت‌های سیاسی، اجتماعی و خیریه هستند که متوجه به مسائل جامعه می‌شوند. هیأت یک میراث معنوی بود و دانشگاه آن را به هیأت‌های دانشجویی، اعتکاف دانشجویی، عتبات دانشجویی ارتقا داد. در حال حاضر با شکوه ترین نمازهای جماعت در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، در محیط‌های نخبگی ما زیباترین جلوه‌های حرکت‌های معنوی را داریم، ۲ هزار ۲۰۰ نماز جماعت در دانشگاه‌ها برگزارمی شود. در هر فصل تبلیغی بیش از هزار طلبه از قم آمده در خوابگاه‌های دانشجویی قرار گرفته باز می‌گردند. خالص‌ترین جلوه‌های دینی در محیطی اتفاق می‌افتد که اصرار دارند آن را بی دین جلوه دهند.

وی افزود: یکی از اشتباهاتی که ما در فضای عمومی رسانه‌ای خودمان داریم منظور از ما (جریان انقلابی) این است که گاهی خودمان اسباب نابود شدن خودمان و اسباب سیاه نمایی در محیط را برای خودمان ایجاد می‌کنیم در یک دانشگاهی یک اتفاقی مثلاً رخ می‌دهد، در گروه‌های بچه‌های انقلابی باز نشر داده می‌شود، در حالی که در همان زمان یک هزار و ۸۰۰ نفر در دانشگاه امیر کبیر معتکف می‌شوند.

وی ادامه داد: چرا ما جلوه‌های واقعی روایت درست از میدان را فراموش می‌کنیم و اصرار داریم اتفاق‌های ناروا را تکثیر کنیم. کاری که شما انجام دادید مقدمه ورود به اعتکاف است و امسال ما اعتکاف رجبیه را مثل چند سال اخیر در ایام بین دو ترم داریم، برخی دانشگاه‌ها در حال تدارک هستند در نیمه رجب برگزار کنند، برخی هم بعد از نیمه رجب در شعبان و رمضان برگزار می‌کنند. در هر صورت این موضوع مبارک و زیبایی که در فضاهای جوان و نخبه و دانشجویی ما رخ می‌دهد بیان تحول و سیرو برکت انقلاب در محیط دانشگاهی است که باید باز نشر داده شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.