مدیرعامل شرکت معادن خاور با اشاره به احیاء استانداردهای ایمنی در معدن آق دربند پس از سال‌ها گفت: در حال حاضر در راستای افزایش ایمنی کارکنان معدن، کارگران به کپسول‌های خود نجات مجهز شده‌اند. 

احیاء استانداردهای ایمنی در معدن آق دربند

به گزارش قدس خراسان، محمد محسنی قانی اظهار کرد: با توجه به اهمیت ایمنی کارکنان در معادن زیر زمینی و لزوم استفاده از تجهیزات بروز برای رعایت این اصول، واحد ایمنی شرکت معادن خاور تهیه کپسول‌های خود نجات و تجهیز کارگران به آن را در دستور کار قرار داد تا شرایط بهتری را برای حفظ و حراست ایمنی و سلامت نیروهای خود فراهم کند. 

مدیرعامل شرکت معادن خاور ادامه داد: با توجه به عدم تولید این تجهیزات در داخل کشور و نیاز به واردات، تاکنون در معدن آق دربند اقدامات عملی نسبت به تهیه این تجهیزات صورت نگرفته بود که با برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌های انجام شده و تامین مالی مورد نیاز، اکنون تمامی کارگران مجهز به تجهیزات ایمنی لازم شده‌اند. 

وی همچنین از تجهیز خانه بهداشت معدن آق دربند خبر داد و گفت: با توجه به شرایط دشوار کار در معدن، کارگران باید هر ۶ ماه آزمایش‌های معینی را انجام دهند که این امکان نیز پس از سال‌ها محقق شده است. 

محسنی ثانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تولید سالانه مقدار قابل توجهی کُک از این معدن گفت: مجموع کک تولید شده به عنوان سوخت در کارخانه‌های فولادی و قندی در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

مدیرعامل شرکت معادن خاور ادامه داد: خدماتی که از سوی معدن آق دربند به صنایع تولیدی کشور ارائه می‌شود، از واردات زغال سنگ به ایران جلوگیری کرده و باتوجه به استراتژیک بودن این محصول، امنیت انرژی که یکی از موضوعات دارای اهمیت میباشد را برای کشور به ارمغان خواهد آورد. 

وی افزود: در کنار نقش مهمی که این معدن در تامین زغال سنگ مورد نیاز کشور دارد، زمینه اشتغال مستقیم برای ۷۰ نفر و غیرمستقیمِ چند صد نفر را فراهم کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.