با آغاز تجاوز اسرائیل به نوار غزه در ۷ اکتبر (۱۵ مهر) چین در صادرات کالاهای با کاربرد دوگانه و قطعات با فناوری پیشرفته به رژیم صهیونیستی سختگیری بیشتری را اعمال می‌کند بطوریکه این سختگیری‌ها منجر به نارضایتی واردکنندگان اسرائیلی شده است.

سختگیری چین در صادرات کالاهای با کاربرد دوگانه به رژیم صهیونیستی

به گزارش قدس آنلاین، مقامات رژیم صهیونیستی که پیش‌تر نیز با اصطلاح محصولاتی با کاربرد دوگانه (نظامی و غیرنظامی) آشنا بودند و به همین بهانه از ورود موادی از جمله بتن به نوار غزه جلوگیری می‌کردند، اکنون خودشان در هنگام خرید قطعات با کاربرد ساخت دوگانه از چین با همین معضل مواجه شده‌اند.

واردکنندگان اسرائیلی اکنون در مورد تحمیل مدارک اجباری هنگام خرید قطعات با فناوری پیشرفته ساخت چین با کاربرد دوگانه شکایت می‌کنند. تکمیل نادرست این فرم‌ها منجر به تاخیر در حمل و نقل شده و ناامیدی شرکت‌های اسرائیلی را تشدید می‌کند چرا که آنها از قبل هم به دلیل حملات نیروهای ارتش یمن به کشتی‌های اسرائیلی، با اختلالات در زنجیره تامین جهانی درگیر شده‌اند.

در حالی که هیچ فرم یا مدارک جدیدی توسط مقامات یا شرکت‌های چینی معرفی نشده است اما از زمان آغاز حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، مقررات موجود برای واردات کالاهای با کاربرد دوگانه از چین به (رژیم) اسرائیل اکنون به شدت اجرا می‌شود و شرکت‌های اسرائیلی که در گذشته به رویکردی ملایم‌تر عادت کرده بودند، اکنون به دلیل پایبندی ناگهانی به مقررات غافلگیر شده‌اند.

در هفته‌های اخیر، شرکت‌های اسرائیلی در بخش فناوری پیشرفته از تاخیر در ارسال قطعات با کاربرد دوگانه از چین شکایت کرده‌اند.

افزایش غیرمنتظره کاغذبازی و اجرای مقررات، واردکنندگان اسرائیلی را بر آن داشته تا درباره این موضوع، شکایت‌های رسمی را به وزارتخانه‌های خارجه و اقتصاد رژیم صهیونیستی ارائه کنند.

وضعیت تا جایی پیش رفته است که تجار اسرائیلی ادعا می‌کنند که پکن به دلیل اجرای دقیق مقررات، در حال اعمال تحریم‌های غیررسمی علیه این رژیم است.

یکی از صنعت‌گران رژیم صهیونیستی با بیان اینکه این تحریم‌های غیررسمی، شامل تاخیر در حمل و نقل از چین به اسرائیل هم می‌شود، تاکید کرد: چینی‌ها نوعی تحریم را علیه ما اعمال می‌کنند و اگرچه رسماً آن را اعلام نمی‌کنند اما ارسال محموله‌ها به اسرائیل را به تعویق می‌اندازند.

این صنعتگر با بیان اینکه این اتفاق قبلاً برای ما رخ نداده بود، افزود: ما در مورد بسیاری از انواع مختلف اجزاء صحبت می‌کنیم. در محصولات الکترونیکی، ده‌ها هزار قطعه وجود دارد، اما اگر حتی یک قطعه وارد نشود ما نمی‌توانیم محصول را تحویل دهیم.

گفتنی است؛ گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، اقدام به بمباران مناطق مسکونی، درمانی و فرهنگی نوار غزه کرده که در اثر این جنایت ضدانسانی بنابر آمار وزارت بهداشت غزه تاکنون ۲۰ هزار ۴۲۴ شهروند فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و بیش از۵۴ هزار ۳۶ نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.