رییس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه اولویت دولت سیزدهم ساخت سالن سینما در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر است، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز ۲۰۰ سینما در کشور ساخته شده است.

رئیس سازمان سینمایی: شهرهای بالای ۱۰۰هزار نفر صاحب سینما می‌شوند/ ساخت ۲۰۰ سالن در کشور

به گزارش قدس آنلاین، محمد خزاعی صبح سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان قزوین یکی از ضعف های فرهنگی کشور را در تعداد سالن های سینما دانست و اظهار کرد: در ابتدای دولت سیزدهم ۵۷۰ سالن سینما در کشور وجود داشت که دولت در تلاش است تا پایان کار خود این تعداد را به یکهزار سالن افزایش دهد.

وی با بیان اینکه تا به امروز ۲۰۰ سالن به سالن های سینمای کشور اضافه شده است، افزود: امیدواریم تا پایان سال ۵۷ سالن دیگر نیز در کشور به بهره برداری برسد.

رییس سازمان سینمایی کشور ادامه داد: جمهوری اسلامی در بخش سینما در دنیا در جایگاه دوازده و در کشور های اسلامی دارای جایگاه اول است.

وی با بیان اینکه اولویت وزارت ارشاد تمرکز زدایی است، تاکید کرد: در تلاش هستیم تا در تمامی شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر شاهد ساخت سالن سینما باشیم.

گفتنی است خزاعی در سفری یک روزه به قزوین با جامعه هنری استان قزوین دیدار خواهد کرد. دیدار با استاندار و تعدادی از مسئولین استان نیز از دیگر بخش های سفر یک روزه رییس سازمان سینمایی کشور به استان قزوین است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.