۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
کد خبر: 949862

مسؤول بسیج سازندگی از ایجاد ۱۲۳ هزار و ۱۸۲ شغل از هفته بسیج سال قبل تا کنون خبر داد.

ایجاد ۱۲۳ هزار شغل توسط بسیج

به گزارش قدس آنلاین، سردار محمد زهرایی امروز در رویداد ملی طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی در سازمان بسیج مستضعفین اعلام کرد: بسیج رویکردهایی مانند مردم‌پایه بودن، دانش‌پایه و شبکه‌سازی فعالان اقتصادی در مباحث اقتصاد را دنبال می‌کند که البته بسیج کار تصدی‌گری انجام نمی‌دهد بلکه به وسیله تسهیل‌گران افراد را برای ایجاد تولید و اشتغال آماده‌سازی می‌کند.

وی گفت: برای ایجاد اشتغال در شبکه‌سازی فعالان بسیج اقتصاد مقاومتی تعداد ۲۹ هزار و ۱۰۰ صندوق قرض‌الحسنه مردمی در کشور راه‌اندازی شده که این صندوق‌ها در قالب ۱۶۷۰ شرکت تعاونی تولیدی و با عضویت یک میلیون و ۳۷۰ هزار نفر در کشور تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت می‌کنند.

وی همچنین با بیان اینکه ۵۱ هزار گروه جهادی در کشور شکل گرفته‌اند، گفت: از این تعداد ۴ هزار گروه جهادی تخصصی در زمینه اقتصاد فعالیت می‌کنند همچنین از بین ۵۴ هزار پایگاه بسیج کشور ۳ هزار پایگاه اسوه در زمینه اقتصاد مقاومتی فعالیت می‌کنند و نیز هزار نفر تسهیل‌گر برای آموزش اشتغال در قالب سرخوشه‌ها در کشور فعالیت می‌کنند.

سردار زهرایی گفت: ۱۲۰ محصول برای تولید در روستاها در نظر گرفته‌ایم که در قالب سرخوشه‌های استانی و ملی به افراد آموزش می‌دهند و ما ۱۰ سرخوشه ملی داریم که به عنوان مثال در زمینه صنایع دستی به افراد آموزش می‌دهند و همه مسائل تولید تا بازاررسانی و فروش را بر عهده می‌گیرند.

مسؤول بسیج سازندگی کشور با تأکید بر اینکه بسیج کار تصدی‌گری نمی‌کند، گفت: ما در نمایشگاه طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی ۱۰۰ نمونه از الگوهای موفق بسیج در اقتصاد مقاومتی را نمایش می‌دهیم.

سردار زهرایی همچنین یادآور شد: سال قبل از محل منابع تبصره ۱۶ و ۱۸ اشتغال‌زایی بودجه و نیز وام‌های صندوق‌های قرض‌الحسنه در تعامل با بانک سپه، رسالت و صندوق کارآفرینی امید توانستیم ۱۲۳ هزار و ۱۸۲ شغل در فاصله هفته بسیج سال گذشته تا هفته بسیج امسال ایجاد کنیم که این میزان اشتغال در حضور سرلشکر سلامی فرمانده سپاه، فردا در همین نمایشگاه رونمایی می‌شود.

وی همچنین در مورد اقدام دیگر بسیج سازندگی گفت: نصب نیروگاه‌های خورشیدی کوچک خانگی با کمک وزارت نیرو در روستاها و برای افراد تحت پوشش کمیته امداد انجام شد در این زمینه ۲۸۶۱ پنل خورشیدی با کمک بسیج نصب شد و وزارت نیرو برق تولیدی این پنل‌ها را خریداری می‌کند و از این محل علاوه بر پرداخت اقساط وام‌های گرفته شده درآمدی نیز برای خانوارها منظور می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه تا کنون ۱۰ دهکده اقتصاد مقاومتی در کشور راه‌اندازی شده است گفت:‌ ۸ دهکده جدید نیز تا آخر سال راه‌اندازی می‌شود و بسیج در کنار مردم به معرفی زمینه‌های ایجاد اشتغال می‌پردازد به عنوان مثال در دهکده اقتصاد مقاومتی مازندران کارهایی مانند پرورش دام، طیور،  پرورش ماهی، انجام می‌شود. بگونه‌ای که طبق برنامه استاندار مازندران ۵۰۰ روستا برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۱۵۰ روستا توسط بسیج سازندگی به ایجاد اشتغال کمک می‌کند.

سردار زهرایی همچنین در مورد سهم بسیج در لایحه بودجه سال آینده گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۳ و برنامه هفتم توسعه اسمی از بسیج سازندگی برده نشده با این وجود امسال ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات منابع استانی از استانداران برای ایجاد اشتغال در استان‌ها دریافت کردیم که مجموعه این تسهیلات منجر به ایجاد ۱۲۳ هزار شغل در کشور شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.