دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در جلسه امروز شورا در مورد دانشجویانی که مشکوک به تقلب در کنکور هستند، مقرر شد تصمیم‌های اتّخاذ شده در دیوان عدالت اداری در هیئت‌های عالی رسیدگی و تجدید نظر وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی بررسی شود.

بررسی وضعیت داوطلبان شبهه دار کنکور به هیات عالی تجدیدنظر وزارتین علوم و بهداشت واگذار شد

به گزارش قدس آنلاین، جلسه فوق‌العاده شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست آیت‌الله دکتر رییسی و با حضور رئیس قوه مقنّنه و رئیس قوه قضائیه عصر امروز در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه این جلسه در خصوص مصوبات این جلسه اظهار داشت: در جلسه دو موضوع مهم در یک فضای علمی و کارشناسی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و دستور اول اختصاص به رسیدگی موضوع داوطلبانی که مشکوک به تقلّب در کنکور بودند که تأکید می‌شود هیچ دانشجویی که تقلب آن محرز شده است در رسیدگی‌های دیوان عدالت اداری به دانشگاه بازگشت داده نشده است.

وی با بیان اینکه موضوع محل بحث پیرامون دانشجویانی بوده که مشکوک به تقلب در کنکور بوده و مقرر شد که تصمیم‌های اتّخاذ شده در دیوان عدالت اداری در هیئت‌های عالی رسیدگی و تجدید نظر وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی بررسی شود و با یک توافق بین این هیئت‌های عالی تجدید نظر و دیوان عدالت اداری جمع‌بندی نهایی انجام و ابلاغ شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: ان‌شاء‌الله با توافق صورت گرفته و تعامل دو قوه مجریه و قوه قضائیه این بحث به سرانجام خواهد رسید و تمام تلاش بر این است که حق کسی ضایع نشود.

حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه گفت: موضوع دوم جلسه گفتگو پیرامون مصوبه جلسه ۶۳۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی بود که مقرر شده اصلاحیه‌ای در مصوبه ۶۳۰ جلسه پبرامون هیئت‌های عالی تجدید نظر در وزارتین علوم بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی اعمال شود و با اصلاحیه صورت گرفته این موضوع نیز مورد توافق طرفین قرار گرفت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خاتمه اظهار داشت: برای این جلسه فوق‌العاده شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسه‌ای در دبیرخانه شورا با حضور رئیس دیوان عدالت اداری و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین جلسه‌ای در حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شده بود که جمع‌بندی این جلسات در جلسه امروز مورد توافق نهایی قرار گرفت.

 اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز (سه شنبه) در جلسه فوق‌العاده حواشی ایجادشده در مورد داوطلبان مشکوک به تقلب در دانشگاه‌ها را با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور بررسی کردند.

این جلسه فوق العاده در واکنش به حواشی اخیر بین سازمان سنجش آموزش کشور و دیوان عدالت اداری در موضوع ادامه تحصیل داوطلبان شبهه دار کنکور برگزار شد.

ماجرای بازگشت به تحصیل شماری از داوطلبان شبهه‌دار آزمون‌های سراسری سال‌های ۱۴۰۰ و قبل از آن و حکم اخیر دیوان عدالت اداری مبنی بر بازگشت به تحصیل آنها به دانشگاه ها در نهایت به استعفای رییس سازمان سنجش در واکنش به این حکم منجر شد.

خبر استعفای رییس سازمان سنجش آموزش کشور (۲۷ آذر) بار دیگر بحث و اختلافات این سازمان را با دیوان عدالت اداری بر سر ادامه تحصیل داوطلبان شبهه‌دار کنکور که دیگر این روزها دانشجو شده‌اند، سر زبان‌ها انداخت.

بسیاری از صندلی هایی که داوطلبان شبهه دار در آن پذیرفته شده اند، رشته های پرطرفدار دانشگاه ها هستند و این مساله نگرانی های زیادی را ایجاد کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص حواشی ایجاد شده مبنی بر حضور داوطلبان مشکوک به تقلب در دانشگاه‌ها و استعفای عبدالرسول پورعباس رییس سازمان سنجش گفت: اخیرا جلسه‌ای با مسئولان سازمان سنجش، مسئولان دیوان عدالت اداری و برخی اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد که گفت و گوهای کارشناسی در آن انجام شد،‌ باید توجه کنیم اینکه مطرح شده افرادی که تقلب کردند به دانشگاه‌ها برمی گردند سخن درستی نیست.

وی افزود: افرادی که تخلفاتشان محرز است از ورود به دانشگاه محروم هستند و دیوان عدالت اداری هم به هیچ وجه به این حوزه ورود نکرده است. یک سری داوطلبان مشکوک به تقلب هستند و به اعتبار اینکه نمره معدل دبیرستان با آزمون کنکور آنها تفاوت فاحش داشت؛ شبهه تقلب برای سازمان سنجش ایجاد شد و به اعتبار این شبهه قرار شد آزمونی از این افراد گرفته شود که محرز شود آیا این افراد صلاحیت ورود به دانشگاه را دارند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: این فرایند را سازمان سنجش طی کرد برخی از آنها در دوره داوطلبی این مراحل را طی کردند و کد دانشجویی نگرفته و دانشجو نشده بودند که در این موارد نیز دیوان عدالت اداری ورود نکرده است و بحث پیش آمده در مورد افرادی است که کد دانشجویی گرفتند، دانشجو شدند و چند ترم را گذرانده و حال خواسته شده که سازمان سنجش از این افراد آزمون مجدد بگیرد.

حجت‌الاسلام خسروپناه گفت: با توجه به ماده قانونی که وجود دارد دیوان عدالت اداری معتقد است که دانشجویی در این مرحله شکایت کند به پرونده‌ وی رسیدگی می‌کنیم یعنی دیوان با فرایند قانونی ورود کرد اما در شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده‌ای در جلسه ۶۳۰ تصویب شد و امور و شئون تخصصی علمی، آموزشی و پژوهشی در هیأت عالی تجدیدنظر در وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری بررسی می‌شود. اینجا یک تفاوت نظر بین دیوان عدالت اداری و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد که قرار است در جلسه فوق‌العاده‌ در شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌منظور ایجاد وحدت رویه درخصوص آن بحث و بررسی شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.