معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۱۸ پروژه آبخیزداری طی سال جاری تاکنون در سطح ۸۰ حوزه آبخیز استان اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

۱۱۸ پروژه آبخیزداری در خراسان رضوی اجرا شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی خراسان رضوی، محسن آبیار اظهار کرد: شرایط سخت و شکننده خشکسالی‌های اخیر و لزوم حفظ آب خاک و گیاه در حوزه‌های آبخیز استان خراسان رضوی ضرورت اجرای پروژه‌های مختلف و متنوع مکانیکی و بیومکانیکی آبخیزداری را دوچندان کرده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی افزود: ۱۱۸ پروژه مختلف شامل «بند خاکی، بند گابیونی با تورسیمی، بند سنگ و ملاتی و سرریز ملاتی» هستند که در سطح ۳۶ هزار و ۳۰۹ هکتار اجرا شده است.

وی اضافه کرد: مهمترین ویژگی پروژه‌های آبخیزداری تعدیل سیلاب‌های ویرانگر حفظ خاک و تقویت پوشش گیاهی حوزه های آبخیز است و به نفوذ آب به سفره‌های زیرزمینی کمک شایانی می کند و ضمن جلوگیری از خسارت سیل باعث پایداری آب قنوات، چشمه‌ها و چاه‌های کشاورزی و شرب پایین دست می‌شود.

آبیار بیان کرد: این تعداد پروژه در ۱۲۰ روستای استان اجرا شده و جمعیتی حدود ۱۵۹ هزار نفر از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: اعتبار هزینه شده جهت اجرای این پروژه‌ها بیش از یک هزار و ۳۷ میلیارد ریال است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.