پایگاه نظامی آمریکا در منطقه الانبار عراق مورد حمله موشکی قرار گرفت.

پایگاه آمریکا در الانبار عراق هدف حمله موشکی قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین، تلویزیون الحدث روز چهارشنبه گزارش داد که یک پایگاه نظامی آمریکا در استان الانبار عراق مورد حمله موشکی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، سه انفجار قوی در تاسیسات نظامی آمریکا شنیده شد. از نتایج و آسیب‌های این حمله در حال حاضر گزارشی خبری اعلام نشده است.

ساعاتی پیش از این نیز، مقاومت اسلامی عراق اعلام کرده بود که مجاهدان آن‌ها پایگاه اشغالگران آمریکایی در الشدادی سوریه را با شلیک موشک هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که تخریب سنگرهای دشمن (آمریکا) را در پاسخ به کشتارهای رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه انجام می‌دهیم.

هفته گذشته نیز، مقاومت اسلامی عراق اعلام کرده بود که پایگاه نیروهای آمریکایی در عین الاسد را در پاسخ به جنایات در غزه هدف قرار دادیم.

پیش از این، شبکه خبری المیادین نیز به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود که پایگاه اشغالگرایان آمریکایی «التنف» و «الرکبان» واقع در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن با استفاده از پهپاد مورد هدف قرار گرفته است. بر اساس این گزارش، پهپادهای مذکور موفق شدند برفراز دو پایگاه آمریکایی پرواز کرده و آن را هدف حمله خود قرار دهند.

چند روز پیش از این نیز، گروه‌های مقاومت با پهپاد پایگاه اشغالگران آمریکایی در شهر الشدادی واقع در جنوب استان حسکه سوریه را هدف قرار دادند. منابع رسانه‌ای از حمله پهپادی به پایگاه آمریکا در سوریه و وقوع چند انفجار در آن خبر داده بودند. المیادین گزارش داد که صدای چند انفجار در این پایگاه شنیده شده است.

پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق طی چند هفته اخیر، چندین بار هدف حمله، راکتی، موشکی و پهپادی مقاومت اسلامی عراق قرار گرفته‌اند.

پنتاگون اخیراً اعلام کرده است: نیروهای آمریکایی از ۱۷ اکتبر هدف حدود ۷۰ حمله، شامل ۳۲ حمله در عراق و ۳۴ حمله در سوریه قرار گرفته‌اند که منجر به زخمی شدن ۶۲ سرباز آمریکایی شده است.

مقاومت اسلامی عراق پیشتر اعلام کرده بود که در راستای حمایت از ملت فلسطین و به دلیل دست داشتن آمریکا در کشتار و جنایت علیه آنها، حملات به پایگاه‌های واشنگتن در منطقه را تشدید خواهد کرد.

از سوی دیگر، صبح سه شنبه نیز وزیر دفاع آمریکا از حمله به سه مرکز حزب الله عراق و گروه‌های وابسته به آن در عراق خبر داده و عنوان کرد که این حملات در واکنش به مجموعه حملات صورت گرفته ضد نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه انجام شده است. «لوید آستین»، همچنین تاکید کرد که در حمله‌ای که روز دوشنبه از سوی گردان‌های حزب الله عراق ضد پایگاه هوایی اربیل انجام شده، ۳ نظامی آمریکایی زخمی شده‌اند.

وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد که حملات این کشور ضد مواضع عراق بنا به دستور جو بایدن رییس جمهور این کشور انجام شده است. فرماندهی مرکزی نیروهای مرکزی نیز با اعلام این خبر تاکید کرد که این حمله در ساعت ۴ و ۴۵ دقیقه بامداد امروز به وقت عراق علیه اهداف وابسته به گردان‌های حزب‌الله عراق صورت گرفته است. در ادامه بیانیه سنتکام آمده است: ارزیابی ما این است که این حملات مراکز مذکور را منهدم کرده و احتمالاً تعدادی از عناصر گردان‌های حزب‌الله عراق را کشته است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.