مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۹۰ میلیارد تومان وصول حقوق دولتی از ۳۶۱ معدن در استان صورت گرفته است.

وصول ۸۹۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن کردستان

به گزارش قدس آنلاین، بختیار خلیقی عصر امروز در شورای معادن استان کردستان، به صدور ۳۵۶ پروانه بهره‌برداری معدنی در کردستان اشاره کرد و اظهار داشت: اشتغال اسمی واحدهای معدنی کردستان بیش از ۵ هزار و ۱۰۰ نفر و اشتغال واقعی این واحدها ۴ هزار و ۱۳۹ نفر است.

به گفته وی، ۱۹۶ واحد معدنی در کردستان فعال و ۱۵۹ معدن هم غیرفعال است ضمن اینکه ۱۸ گونه ماده معدنی در استان تاکنون شناسایی شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان عنوان کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون ۱۱ مورد پروانه بهره‌برداری با اشتغال ۲۶۹ نفر در استان صادر شده است.

خلیقی در ادامه به وضعیت استان در مورد وصول حقوق دولتی هم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۹۰ میلیارد تومان وصول حقوق دولتی از ۳۶۱ معدن در استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۸۱۶ میلیارد تومان از حقوق وصولی دولت مربوط به قروه بوده است، گفت: میزان وصول حقوق دولتی معادن در سال گذشته یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود.

وی گفت: با توجه به ظرفیت خوبی که در زمینه معادن در استان وجود دارد نهضت اکتشاف و استخراج راهاندازی شده تا در حوزه معدن رشد تولید را بالا ببریم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اعلام کرد:  تمام تلاش ما این است به هدف‌گذاری کشوری در معدن برسیم که باید ۱۵ درصد از حقوق حقوق دولتی معادن به کردستان باز گردد.

وی گفت: شناسایی محدوده‌های امیدبخش معدنی در این استان، دستاورد ارزشمندی در راستای به فعلیت رساندن ظرفیت معدنی است و با اجرای این مهم بستر مناسب برای رونق سرمایه‌گذاری فراهم شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.