رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان رضوی، با بیان اینکه تاکنون ۱۶۷ اقامتگاه بوم‌گردی در خراسان رضوی راه‌اندازی شده است،گفت: بیشتر این واحدهای اقامتی و پذیرایی در روستاهای هدف گردشگری و روستاهای دارای ظرفیت، پتانسیل و جاذبه گردشگری فعالیت می‌کنند.

۱۶۷ اقامتگاه بوم‌گردی در خراسان رضوی راه‌اندازی شده است

به گزارش قدس خراسان، محمدحسن حسین‌پور در حاشیه برگزاری سومین تور تعالی جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان رضوی که در کوهسرخ برگزار شد، اظهار کرد: این برنامه با هدف رونق بخشی، انتقال تجربیات، رفع موانع تمدید مجوزها و مسائل پیش ‌روی بهره‌برداران بوم‌گردی‌های خراسان هر دو ماه یک‌بار برگزار می‌شود.

رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان رضوی بیان کرد: سومین تور تعالی جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان رضوی در اقامتگاه بوم‌گردی چشمه نقره واقع در روستای طرق شهرستان کوهسرخ با حضور مدیران و بهره‌برداران اقامتگاه‌های استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه بوم‌گردی‌ها به عنوان یکی از ارکان توسعه گردشگری به ویژه گردشگری روستایی محسوب می‌شوند، افزود: بیشترین تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی به ترتیب در شهرستان‌های طرقبه ‌شاندیز، چناران، گلبهار، کلات، گناباد و نیشابور قرار دارد.

حسین‌پور با تأکید بر اینکه برگزاری هم‌اندیشی و استفاده از تجربیات موفق می‌تواند به رشد و تعالی اقامتگاه‌های بوم‌گردی‌ها کمک کند، افزود: در این هم‌اندیشی روش‌های نوین بازاریابی و جذب گردشگر به مدیران و بهره‌برداران واحدهای اقامتی آموزش داده شد تا شاهد رونق و افزایش پذیرش گردشگر در این واحدهای اقامتی باشیم.

رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در این برنامه مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی تجربیات خود را برای همکاران، بازگو و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند، یادآور شد: هم‌اندیشی و تبادل نظر و ارائه راهکار برای رونق بهتر بوم‌گردی‌های خراسان رضوی از اهداف مهم این نشست‌ها است که مورد توجه و استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه برنامه پیرامون چگونگی حضور پررنگ اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان رضوی در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران (بهمن‌ماه ۱۴۰۲) تبادل نظر شد.

حسین‌پور گفت: در خراسان رضوی تاکنون ۱۶۷ اقامتگاه بوم‌گردی راه‌اندازی شده است که بیشتر این واحدهای اقامتی و پذیرایی در روستاهای هدف گردشگری و روستاهای دارای ظرفیت، پتانسیل و جاذبه گردشگری فعالیت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.